Flakk satser paa ny reiselivsnisje
UTENDØRS: Hotellsatsingen på Hellesylt er rettet mot dem som kommer for å få opplevelser i naturen sier Knut Flakk i Flakk Gruppen. 
Nytt

Flakk satser på ny reiselivsnisje

Knut Flakk og døtrene satser på ny nisje i reiselivsmarkedet.

09.02.2018
Mens reiselivssatsingen til Flakk Gruppen hittil har vært rettet mot den best betalende delen av reiselivsmarkedet, med Storfjord Hotel i spissen, retter den nye hotellsatsingen på Hellesylt seg mot reisende som først og fremst er ute etter opplevelser, og som er fornøyd med en enklere standard.
Noe mellom en av hyttene til Den norske Turistforening og et vanlig hotell, er Knut Flakks beskrivelse av hvordan hotellet - Basecamp Hellesylt - skal være.

10 prosent

Selv skal han eie 10 prosent i selskapet som skal drive hotellet, mens døtrene Maria Lilly og Erika June skal eie resten, og stå for driften.
Hotellet skal ligge der Grand Hotell ligger i dag. Arkitektkontoret Snøhetta skal tegne bygget. Første byggetrinn er på 50 rom, med mulighet til å utvide til 75 rom. Antatt kostnad er 120 millioner, .

Bygget rundt opplevelser

Utgangspunktet for satsingen er å tilby opplevelser, både for de som vil ha krevende turer, men også for dem som vil ha enklere arrangementer.
Satsingen er bygget rundt opplevelser, der hotellet kommer i tillegg - ikke omvendt.
Flakk sier hotellet både kommer til å ha egne guider og til å samarbeide med selskaper som tilbyr guiding og opplevelser i naturen.

Publisert: 09.02.2018 15:44

Sist oppdatert: 10.02.2021 14:18