Annonsørinnhold
Brand stories
Ingar sparer nordmenn for en formue på flybilletter
Rundt 300 ganger om dagen sjekker Ingar Gisvold i reisebyrået Berg-Hansen om noen har betalt for mye for flybillettene de bestiller på nettet, uttaler markedssjef Odd Leif Tomren hos Berg-Hansen Nordvest.
19.08.2016
Ingar Gisvold (45) har en av reiselivsbransjens hyggeligste jobber, sier Tomren videre: hver dag sjekker han rundt 300 billettbestillinger for å se om kundene kan spare penger på å reise en halvtime tidligere - eller bare endre hvilket flyselskap de bestiller samme reise gjennom.
Slik sparer han reisebyrået Berg-Hansens nettkunder for flere millioner kroner i året.
- De fleste besparelsene tenker jeg ikke over en gang, det kan være at kundene sparer 200-300 kroner. Men det var et år hvor jeg tok ut en liste over besparelser som ble på rundt tre millioner kroner. Man føler jo at man gjør nytte for seg, sier Gisvold.
De aller fleste billettene reisebyrået Berg-Hansen selger, er det kundene selv som bestiller på internett. Likevel skal kundene være trygge på at de får best mulig pris og tilbud på reisen sin.
- Vil du spare 10.000 kroner?Det er særlig på oversjøiske reiser eller billetter i Europa på over et visst beløp av Gisvold tar en ekstra sjekk på for å se om det er penger å spare.- Og det skjer daglig. Nå nylig sparte jeg vel kunden for 15.000 kroner ved å gi ham mer fleksibilitet og endre litt på sammensetningen av flyreisen. Når jeg endrer noe kunden selv har valgt, tar jeg kontakt og spør om det er greit at de sparer 10.000 kroner på å reise en halvtime før. Det tar de gjerne godt i mot og blir overrasket over at vi følger med, sier han.LES OGSÅ
Passer på kundene sineOdd Leif Tomren hos Berg-Hansen Nordvest poengterer at i motsetning til vanlige nettbyråer som selger flybilletter over internett, er Berg-Hansen et fullservice reisebyrå med en rekke avdelinger som sørger for at kundene kommer helskinnet ut og hjem igjen fra sine reiser.Ingar Gisvold har intense arbeidsdager, der han sjekker over 300 bestillinger daglig. På kvelder og i helger er det hans kolleger som sjekker om kundene betaler for mye for billettene sine.Gisvolds jobb er å passe på at Berg-Hansens kunder som bestiller via nett selv ikke går i baret.- De gjør nødvendigvis ikke noe feil, men når man bestiller får man opp alle mulige alternativer. Det ser kanskje greit ut med selve utreisen, men så velger de kanskje feil kombinasjon av flyselskaper på en flight som kommer opp i tre varianter. Det er umulig for dem og systemene å vite. Man vet ikke resultatet før man har avsluttet bestillingen, forklarer Tomren.
Foreslår billige oppgraderingerDet kan for eksempel lønne seg å booke en hel reise som en SAS-flight selv om det er Austrian airlines som står for selve flyturen.Andre ganger kan Gisvold ringe for å opplyse om at kundene for bare noen hundrelapper ekstra kan få en bedre billettklasse og mer komfort på langreisen.Når Gisvold er hjemme, er det kvelds- og helgevaktene i Berg-Hansen-systemet som står for undersøkelsene, sier Tomren. Sammen sørger de også for at Berg-Hansens kunder kommer best mulig ut av det om flyselskapene endrer rutetider eller flytyper før man skal reise.LES OGSÅ
Åpner profftjenester for alleI høst har Berg-Hansen åpnet for at alle kan bestille reiser gjennom selskapets egne nettsider. Mens disse profftjenestene hittil bare har vært tilgjengelige for ansatte i bedrifter med reisebyråkonkrakt, blir det nå mulig for folk flest å nyte godt av et vell av fordeler, opplyser Tomren hos Berg-Hansen Nordvest.Vil du ha Ingar med på laget neste gang du bestiller en reise? Les mer om eller .PRODUSERT AV AFTENPOSTEN BRAND STUDIO FOR BERG-HANSEN
Slik sparer han reisebyrået Berg-Hansens nettkunder for flere millioner kroner i året.
- De fleste besparelsene tenker jeg ikke over en gang, det kan være at kundene sparer 200-300 kroner. Men det var et år hvor jeg tok ut en liste over besparelser som ble på rundt tre millioner kroner. Man føler jo at man gjør nytte for seg, sier Gisvold.
De aller fleste billettene reisebyrået Berg-Hansen selger, er det kundene selv som bestiller på internett. Likevel skal kundene være trygge på at de får best mulig pris og tilbud på reisen sin.
- Vil du spare 10.000 kroner?Det er særlig på oversjøiske reiser eller billetter i Europa på over et visst beløp av Gisvold tar en ekstra sjekk på for å se om det er penger å spare.- Og det skjer daglig. Nå nylig sparte jeg vel kunden for 15.000 kroner ved å gi ham mer fleksibilitet og endre litt på sammensetningen av flyreisen. Når jeg endrer noe kunden selv har valgt, tar jeg kontakt og spør om det er greit at de sparer 10.000 kroner på å reise en halvtime før. Det tar de gjerne godt i mot og blir overrasket over at vi følger med, sier han.LES OGSÅ
Passer på kundene sineOdd Leif Tomren hos Berg-Hansen Nordvest poengterer at i motsetning til vanlige nettbyråer som selger flybilletter over internett, er Berg-Hansen et fullservice reisebyrå med en rekke avdelinger som sørger for at kundene kommer helskinnet ut og hjem igjen fra sine reiser.Ingar Gisvold har intense arbeidsdager, der han sjekker over 300 bestillinger daglig. På kvelder og i helger er det hans kolleger som sjekker om kundene betaler for mye for billettene sine.Gisvolds jobb er å passe på at Berg-Hansens kunder som bestiller via nett selv ikke går i baret.- De gjør nødvendigvis ikke noe feil, men når man bestiller får man opp alle mulige alternativer. Det ser kanskje greit ut med selve utreisen, men så velger de kanskje feil kombinasjon av flyselskaper på en flight som kommer opp i tre varianter. Det er umulig for dem og systemene å vite. Man vet ikke resultatet før man har avsluttet bestillingen, forklarer Tomren.
Foreslår billige oppgraderingerDet kan for eksempel lønne seg å booke en hel reise som en SAS-flight selv om det er Austrian airlines som står for selve flyturen.Andre ganger kan Gisvold ringe for å opplyse om at kundene for bare noen hundrelapper ekstra kan få en bedre billettklasse og mer komfort på langreisen.Når Gisvold er hjemme, er det kvelds- og helgevaktene i Berg-Hansen-systemet som står for undersøkelsene, sier Tomren. Sammen sørger de også for at Berg-Hansens kunder kommer best mulig ut av det om flyselskapene endrer rutetider eller flytyper før man skal reise.LES OGSÅ
Åpner profftjenester for alleI høst har Berg-Hansen åpnet for at alle kan bestille reiser gjennom selskapets egne nettsider. Mens disse profftjenestene hittil bare har vært tilgjengelige for ansatte i bedrifter med reisebyråkonkrakt, blir det nå mulig for folk flest å nyte godt av et vell av fordeler, opplyser Tomren hos Berg-Hansen Nordvest.Vil du ha Ingar med på laget neste gang du bestiller en reise? Les mer om eller .PRODUSERT AV AFTENPOSTEN BRAND STUDIO FOR BERG-HANSEN
Publisert: 19.08.2016 13:11
Sist oppdatert: 11.02.2021 08:56