79 D5 DA10281049 A0 BEE86 CB2 BA4 D0 A65
VINNERE: Representanter for kundeservice i Sparebanken Møre. Foto: Sparebanken Møre
Kort fortalt

Best på kundeservice - nok en gang

For femte året på rad er Sparebanken Møre kåret til Norges beste på kundeservice

27.04.2023

Banken er vinnere av "Kundeserviceprisen" Best i test, i kategorien bank.

– Jeg er så imponert og stolt av de flinke folka som jobber på Kundeservice. Fantastisk kjekt nok en gang å få bevist at Sparebanken Møre virkelig leverer gode kundeopplevelser, sier Susann Fiskerstrand Hessen, i en pressemelding. Ho er teamleder for kundeservice som sørger for at bankens over 100.000 personkunder får den beste bankservicen i hele landet.

Administrerende direktør Trond Lars Nydal mener kundeservice i Norgestoppen er et kvalitetsstempel for banken, og bankens satsing på gode kundeopplevelser:

– For å være en attraktiv og relevant bank, må vi lykkes med å treffe kundenes behov og finne balansen mellom selvbetjening og menneskelig kontakt. Vi satser for fullt på et godt samspill mellom kontaktflatene våre, noe kundene gir svært gode tilbakemeldinger på, sier Nydal.

Det blir vist til at i år var konkurransen tøffere enn noen gang. Hele 20 banker kjempet om å den gjeve prisen Norges Beste Kundeservice i Bank.

Best i test-prisen blir delt ut på bakgrunn av resultater fra en omfattende undersøkelse med bruk av testere – gjennom såkalte Mystery Calls – som henvender seg til bankene over tid. De har en lang sjekkliste med hovedfokus på hvordan kundene blir mottatt, hvordan henvendelsen blir håndtert og på den totale kundeopplevelsen.

Publisert: 27.04.2023 21:38

Sist oppdatert: 27.04.2023 21:38

Mer om