Norwegian Marine Interior (NMI) har inngått forlik med underleverandøren D.K.S. Ship Interior etter uenighet om arbeid utført ved blant annet Vard Aukra og Kleven verft, skriver .
Molde-firmaet og underleverandøren med polske eiere, var uenige om det skulle betales timepris eller fastpris for ekstraarbeid på flere prosjekt. NMI ble i fjor dømt til å betale 3,4 millioner kroner og begge parter anket. Det var satt av tre dager til saken i Frostating lagsmannsrett nå i juni, men den blir det ingenting av som følge av forliket.
Odd Arne Langset som er styremedlem i NMI forteller til Sunnmørsposten at begge parter er enige om at de ikke skal gå ut med innholdet, og de at vil fortsette det han karakteriserer som et godt samarbeid. Uenigheten skal ikke ha noe å gjøre med arbeidet Norwegian Marine Interior har hatt på Hurtigruten sine ekspedisjonsskip på Kleven.
Molde-firmaet og underleverandøren med polske eiere, var uenige om det skulle betales timepris eller fastpris for ekstraarbeid på flere prosjekt. NMI ble i fjor dømt til å betale 3,4 millioner kroner og begge parter anket. Det var satt av tre dager til saken i Frostating lagsmannsrett nå i juni, men den blir det ingenting av som følge av forliket.
Odd Arne Langset som er styremedlem i NMI forteller til Sunnmørsposten at begge parter er enige om at de ikke skal gå ut med innholdet, og de at vil fortsette det han karakteriserer som et godt samarbeid. Uenigheten skal ikke ha noe å gjøre med arbeidet Norwegian Marine Interior har hatt på Hurtigruten sine ekspedisjonsskip på Kleven.
Publisert: 06.06.2019 10:00
Sist oppdatert: 10.02.2021 15:34





