Kort fortalt

Vil gjere det enklare å betale for lading

Regjeringa vil gjere betalinga for elbillading meir brukarvenleg.

NPK
27.11.2022

Elbilsjåførar har ei handfull med appar dei må halda styr på når dei skal hurtiglada. Regjeringa ønskjer å gjera det lettare for går inn for å laga ein ladestrategi.

– Sjå til Byrkjelo. Dette viser at kortbetaling er fullt mogleg, seier generalsekretær i Norsk elbilforeining, Christina Bu til NRK Vestland.

Denne veka blei det opna ein ny ladestasjon for elbilar i Byrkjelo i Gloppen kommune. Der blei ein lang strid om betalingsløysingar for lading lagd død. Der betalar ein ikkje ved app eller brikke, men med sitt eige bankkort.

– Det er ingen grunn til at det skal vera så mykje vanskelegare å lada ein elbil enn å fylla drivstoff, seier ho.

Per i dag er det meir enn 5300 ladepunkt rundt omkring i landet. Men berre på 100 av dei kan du betala med kort. Klima- og miljøminister, Espen Barth Eide, meiner dette er noko bransjen sjølv burde ha fiksa på eige initiativ. I løpet av hausten kjem ein ny ladestrategi frå Stortinget som ein del av forbrukarpolitikken.

På Stortinget har samferdselspolitisk talsperson i SV, Mona Fagerås, vore kritisk til det eksisterande ladesystemet som består av brikker og appar.

– Skal me nå målet om at alle nye personbilar og lette varebilar skal vera nullutslepp i 2025, må lading av elbil bli brukarvenleg for alle, seier ho.

Og endringar er på vag. I EU-parlamentet blei det i oktober vedteke at ein skal kunna bruka éin app for å betala på alle hurtigladeplassar. Utan å forskotera noko, seier statssekretær i Samferdselsdepartementet, Johan Vasara (Ap) dette:

– Som eit ledd på vegen mot at alle nye bilar skal vera fossilfrie innan utgangen av 2023, bør det sjølvsagt vera enklast mogleg for folk å få tilgang til ladarar. Regjeringa vil leggja fram ladestrategien sin innan utgangen av året. Det vil betra forbrukarvenlegheit som eitt av fleire tema.

Publisert: 27.11.2022 09:34

Sist oppdatert: 27.11.2022 09:36

Mer om