Nytt
- 2019 blir et meget bra år for oss
Fuglefjellet kommer til å produsere godt over 100 filmer og animasjonsprosjekter i år.
16.07.2019
I fjor endte omsetningen på 6,4 millioner kroner og resultatet før skatt på 0,4 millioner - begge deler en nedgang fra året før.
- Den lille nedgangen fra 2017-resultatet bekymrer ikke. Det skyldes kort og godt at 2017 var litt over forventningene på grunn av et par store prosjekter.
- I kombinasjon med et par pappa-permisjoner merker et lite selskap som vi slikt, sier daglig elder Toivo Nilsen i det Giske-baserte selskapet.
- De største kundene våre i 2018 var som tidligere Sparebanken Møre, ABB, Rolls-Royce Marine, Hofseth, DNVGL og TVNorge.
- Men det var kjekt at vi også fikk lov til å jobbe med for nye kunder som Baader, Orkla og NTNU i fjor.
Selskapet har syv ansatte, og Nilsen sier at selskapet jobber godt sammen med reklamebyråene i byen.
- Blant annet gjelder det prosjekter sammen med Momentium, Konsertsystemer og andre gode naboer på Øygårdshavna på Giske.
- Også i år kommer vi til å produsere godt over 100 film og animasjonsprosjekter.
- Vi har jobbet litt for å øke andelen B2C filmer. Det er gøy og gir mersmak. Vi kjører også egenreklame på kinoene til høsten for å få tak i flere slike prosjekter.
- Så kommer de andre prosjektene etter tur og orden, både de som er under planlegging, de som er filmet og ligger på klippebordet og forhåpentligvis også de som vi ikke har fått solgt inn enda.
Fuglefjellet har ikke langsiktig gjeld, og har en samlet egenkapital på 2,7 millioner kroner.
Trondheim-selskapet Greenway eier 100 prosent av aksjene.
- Den lille nedgangen fra 2017-resultatet bekymrer ikke. Det skyldes kort og godt at 2017 var litt over forventningene på grunn av et par store prosjekter.
- I kombinasjon med et par pappa-permisjoner merker et lite selskap som vi slikt, sier daglig elder Toivo Nilsen i det Giske-baserte selskapet.
Øygårdshavna-fellesskap
Nilsen sier at selskapet er heldige som driver på Sunnmøre ettersom det er er stor aktivitet og mange kunder.- De største kundene våre i 2018 var som tidligere Sparebanken Møre, ABB, Rolls-Royce Marine, Hofseth, DNVGL og TVNorge.
- Men det var kjekt at vi også fikk lov til å jobbe med for nye kunder som Baader, Orkla og NTNU i fjor.
Selskapet har syv ansatte, og Nilsen sier at selskapet jobber godt sammen med reklamebyråene i byen.
- Blant annet gjelder det prosjekter sammen med Momentium, Konsertsystemer og andre gode naboer på Øygårdshavna på Giske.
Stor produksjon
Toivo Nilsen sier at 2019 ser ut til å bli et meget bra år for Fuglefjellet.- Også i år kommer vi til å produsere godt over 100 film og animasjonsprosjekter.
- Vi har jobbet litt for å øke andelen B2C filmer. Det er gøy og gir mersmak. Vi kjører også egenreklame på kinoene til høsten for å få tak i flere slike prosjekter.
Aquanor-oppdrag
Han opplyser at over ferien skal selskapet levere en rekke filmer for flere kunder som skal på Aquanor-messa i Trondheim i august, samt grafikk til selskapets 16. runde med 71 Grader Nord på TVNorge, en serie som starter i begynnelsen av september.- Så kommer de andre prosjektene etter tur og orden, både de som er under planlegging, de som er filmet og ligger på klippebordet og forhåpentligvis også de som vi ikke har fått solgt inn enda.
Fuglefjellet har ikke langsiktig gjeld, og har en samlet egenkapital på 2,7 millioner kroner.
Trondheim-selskapet Greenway eier 100 prosent av aksjene.
Den lille nedgangen fra 2017-resultatet bekymrer ikke
Publisert: 16.07.2019 16:45
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:37