Diesel-smell for elferje-selskap
Forseinka elektrifisering gjer at Fjord1 får svi for høgare dieselpris.
Det hjelper ikkje å ha elferjer dersom det ikkje kraftforsyning og ladeanlegg ikkje er på plass på ferjekaia.
For Fiord1 slår dette ut ein markert reduksjon i driftsresultatet og eit minusresultat før skatt i 4. kvartal 2021 (sjå tabell).
"Dette skuldast i hovudsak at forsinka oppstart av full-elektriske ruter har utsett drivstoffinnsparing, og høgare pris på diesel enn i same kvartal året før.", skriv Fjord1 i kvartalsrapporten pr. 4. kvartal 2021.
Redusert inntekt
4. kvartalsresultatet til Fjord1 er også påverka av at selskapet ikkje lenger trafikkere sambandet Vestnes-Molde. Samanlikna med 4. kvartal 2020 er driftsinntekta redusert med 14 prosent.
I løpet av året ventar Fjord1 at alle elferjesamband har fått infrastrukturen som skal til. Det vil både redusere driftskostnadane og frigjere kaptial:
"Selskapet ventar å fullføre planlagde elektrifiseringsprosjekt over første halvdel av 2022, noko som vil gjere det mogleg å starte opp drift av dei heil-elektriske rutene. NOx kompensasjon vil typisk bli betalt seks månader etter oppstart, etter at utsleppsreduksjonane er registrert. Den kombinerte effekten er venta å gje gradvis betring av driftskostnadene og EBITDA, og å frigje kontantar til betaling av gjeld.", skriv selskapet i kvartalsrapporten.
Fjord 1 AS | ||
4. kvartal. I Mill. kroner | 2021 | 2020 |
Driftsinntekt | 712 | 826 |
Driftsresultat | 17 | 112 |
Resultat før skatt | -8 | 47 |
Fjord 1 AS | ||
Pr. 4. kvartal | 2021 | 2020 |
Driftsinntekt | 2869 | 3118 |
Drifsresultat | 242 | 491 |
Resultat før skatt | 134 | 207 |
Publisert: 01.03.2022 12:24
Sist oppdatert: 22.04.2022 13:53