Fakturakrøll for Tafjord
Store samlekrav til kunder etter teknisk feil i faktureringssystemet.
Flere fiberkunder hos Tafjord kan forvente seg en ekstra stor samleregning etter at de ikke har blitt fakturert som avtalt fra selskapet.
En kunde som har kontaktet NETT NO har fått et krav på 14.000 kroner etter at Tafjord ikke har sendt krav på over ett år.
- Har de som den profesjonelle part rett til å kreve betalt så langt tilbake i tid på en avtale som skulle vært løpende per mnd? spør en av kundene.
Teknisk feil
Kommunikasjonssjef Kari Løken i Tafjord sier at årsaken til at noen av kundene ikke har mottatt faktura fra selskapet i en periode, skyldes en teknisk feil i faktureringssystemet.
Hun sier at det kan se ut til at problemet blant annet har oppstått når kunden er lagt inn i fakturagrunnlaget.
- Feilen har vært svært vanskelig å oppdage, og har ført til at noen kunder ikke har blitt fakturert i varierende perioder – noen en kort periode, andre lengre. Slik jeg forstår dette gjelder det 20-30 av våre nærmere 24.000 fiberkunder.
Vi beklager den situasjonen som har oppstått
Tilbyr rentefri nedbetaling
Løken opplyser at kundene har blitt kontaktet per telefon og orientert om saken, samt beløpets størrelse, før fakturering.
- Uavhengig av beløpets størrelse har også samtlige fått tilbud om rentefri nedbetaling over en periode på 12 måneder.
- Produktet er levert
Løken forstå at det å få til dels høye og uventede fakturaer, kan være ubehagelig og skape problemer for kunden.
- Vi beklager den situasjonen som har oppstått.
- Vi må samtidig påpeke at det produktet kunden har inngått avtale med oss om levering av, hele tiden har blitt levert til kunden. Dessverre har fakturaen for den avtalte tjenesten uteblitt for noen i en periode. Det er dette vi nå holder på å ordne opp i.
Publisert: 28.01.2022 12:58
Sist oppdatert: 28.01.2022 14:02