Fiskerimessen klar for vekst
Bluefish-medgrunnlegger John Breivik mener messen har kommet over den første kneika.
- Det begynner å nærme seg at vi kan bygge en bærekraftig organsinsasjon, sier styreleder John Breivik i Arena Norway, selskapet som arrangere fiskerimessen Blue Fish.
Tirsdag åpnet messen døren for tredje gang og varer til og med torsdag 2. juni. En time etter åpning var det 800 innom dørene. Forrige gang var omlag 3000 gjester og utstillere innom dørene, anslår Breivik.
Måtte utsette
Koronapandemien og smitterverntiltak gjorde at fiskerimessen Bluefish i Ålesund ble avlyst i fjor høst, og flyttet til i år.
Første gang messen ble arrangert, i 2017, var det cirka 60 utstillere.
I år det det omlag 110 utstillere med, fra Norge, Tyrkia, Sverige, Danmark, Færøyane og Island.
Flere enn på Aqua Nor
Ideen bak Blue Fish er å etablere en internasjonal fiskerimesse i Ålesund, som skal arrangeres annethvert år, med hovedtyngden av utstillerne fra Nordvestlandet.
Fiskerimessen Nor-Fishing i Trondheim arrangeres i august annethvert år, og Blue Fish skal arrangeres de årene det ikke er fiskerimesse i Ålesund.
Publisert: 31.05.2022 13:06
Sist oppdatert: 31.05.2022 15:52