Bent Martini Trondheim
VIL TA OVER: Om Havila Kystruten får den formelle eigarskapet til Havila Capella kan administrerande direktør Bent Martini få skipet i drift igjen etter at det har ligge stille sidan 12. april. Foto: Kjetil Haanes
Nytt

Går til retten for å ta over Havila Capella

Havila Kystruten fryktar russisk finansieringselskap vil selge gjelda vidare.

16.06.2022

Havila Kystruten sitt fartøy Havila Capella har ligge ved kai i Bergen sidan 12. april i år. Det gir ingen inntekter, men store kostnadar for reiarlaget.

Så lenge skipet er eigd av eit datterselskap av det statseigde russiske finansieringsselskapet GTLK får skipet ikkje den naudsynte forsikringa som må til for å kunne segle gods- og passasjerruta Bergen-Kirkenes.

Grunner er at GTLK er omfatta av dei vestlege sanksjonane mot russiske verksemder.

Vi har heller ikke møtt veldig stor vilje hos vår finansieringspartner for å finne en minnelig løsning, og frykter at de vil selge gjelden vår til en tredjepart som vil komplisere situasjonen ytterligere
Havila Kystruten

Til retten
I går leverte Havila Kystruten ei stevning til engelsk rett for å få det formelle eigarskapet til skipet, skriv selskapet i ei børsmelding.

"Selskapet har ved hjelp av Norske og Engelske advokater nå tatt nødvendige rettslige skritt for overføring av det formelle eierskapet til Havila Capella gjennom lovlig innløsning av gjelden til GTLK hvor alle restriksjoner knyttet til sanksjonene ivaretas på en sikker måte.", heiter det i børsmeldinga.

Selskapet har i dag også begjært mellombels arrest og bruksrett til Havila Capella . Det gjer det råd å forsikre Havila Capella i namnet til Havila Kystruten i påvente av at Havila Kystruten har tatt over eigarskapet. Begjæringa er levert til Hordaland tingrett.

Vil unngå sanksjonar
Målet med rettsprossenn i England er mellom anna å sikre at ei overtaking av Havila Capella skjer på ein måte som betyr at skipet ikkje lenger vil vere råka av sanksjonane:

"Stevning for engelske rett ble tatt ut 15. juni 2022 med krav kjennelse for at selskapet ikke er i brudd med leieavtalen samtidig som selskapet gis tillatelse til å innløse gjelden ved innbetaling til en frosset bankkonto som fullt oppgjør for selskapets forpliktelser overfor GTLK med det resultat at Havila Kystruten overtar eierskapet til Havila Capella. Det er ventet avklaring fra Engelsk rett innen rimelig tid.", heiter det i børsmeldinga.

Ikkje samde
Ifølgje ei pressemelding frå Havila Kystruten har forhandlingane om eit eigarskifte med GTLK-selskapet GTLK Asia førebels ikkje ført fram:

"Det er viktig for oss å få overtatt eierskapet på Havila Capella. Vi har prøvd å finne ei løyning med GTLK Asia, men den eneste løsningen de har fremmet er å innbetale skyldig beløp. Det vil være ulovlig for oss å utbetale skyldig beløp til et sanksjonert selskap. Vi ønsker å gjøre opp ved å betale inn det beløpet vi er skyldig GLTK Asia til en sperret konto. Beløpet vil bli utbetalt til GTLK Asia når sanksjonene oppheves", seier administrerande direktør Bent Martini i Havila Kystruten i pressemeldinga.

Havila Kystruten er også redd GTLK Asia vil selge gjelda vidare, slik at Havila Kystruten får ein ny kreditor med kontroll over Havila Capella.

"Vi har heller ikke møtt veldig stor vilje hos vår finansieringspartner for å finne en minnelig løsning, og frykter at de vil selge gjelden vår til en tredjepart som vil komplisere situasjonen ytterligere. Derfor velger vi nå å gå til rettslige skritt for å kreve eierskifte.", seier Martini i pressemeldinga.

Havila Kystruten har i dag fått ein kjennelse i engelsk rett om at ingen aktivitet eller transaksjon knytt til dei to siste av alt fire skip som framleis er under bygging i Tyrkia kan skje utan samtykke frå Havila Kystruten.

Publisert: 16.06.2022 12:24

Sist oppdatert: 16.06.2022 13:45

Mer om