35 farty er klare til bygging viser ei rundspørjing bransje- og arbeidsgivaraorganisasjonen Kystrederiene har gjort.
- Det er ikkje vanskeleg å finn prosjekt for opptil 10 milliardar kroner, seier styreleiar Oskar Grimstad i Kystrederiene av kor store potensielle oppdrag det er snakk om for skipsverfta dersom alle byggeplanene blir sett ut i livet.
Hittil i år har norske skipsverft fått oppdrag for 2,4 milliardar kroner, langt under det som må til for å oppretthalde aktiviteten ved verfta, i følgje sals- og marknadsføringsorganisasjonen Norske Skipsverft.
Grimstad seier det er opp til politikarane å velje om fondet skal gå inn med eigenkapital og seinare selje seg ut, eller finansiere skipsbygging gjennom lån.
I tillegg til å gi verfta nye oppdrag, må målet vere å stimulere til bygging av skip som forurensar mindre, meiner han. Staten har stimulert overgang til elbil ved milliardlette i bilavgiftene og no bør også meir miljøvenleg skipsfrakt langs kysten stimulerast, argumenterere Grimstad.
Bransjeaktørar vil ha meir. Det kom fram både i Grimstad og andre sine innlegg i på nettmøtet i dag.
HR-sjef Magne Gurskevik hos skipsverftet Kleven etterlyste mellom anna ei utviding av kor lenge det er lov å ha folk permitterte, til 52 veker, og understreka at det hastar med tiltak. Verfta var akkurat på veg til å kome ut av omstillingsperioden i det koronakrisa kom.
- Om eit par tre år er det ikkje sikkert at det er noko å satse på, sa Gurskevik.
- Det er ikkje vanskeleg å finn prosjekt for opptil 10 milliardar kroner, seier styreleiar Oskar Grimstad i Kystrederiene av kor store potensielle oppdrag det er snakk om for skipsverfta dersom alle byggeplanene blir sett ut i livet.
Hittil i år har norske skipsverft fått oppdrag for 2,4 milliardar kroner, langt under det som må til for å oppretthalde aktiviteten ved verfta, i følgje sals- og marknadsføringsorganisasjonen Norske Skipsverft.
Lanserte fond
Oskar Grimstad lanserte ideen om eit nytt statleg fond for å få fart på skipsbygginga under eit nettmøte mellom stortingsrepresentantar frå Møre og Romsdal og den maritime næringa i dag. Maritimt Forum Nordvest organiserte møtet.Grimstad seier det er opp til politikarane å velje om fondet skal gå inn med eigenkapital og seinare selje seg ut, eller finansiere skipsbygging gjennom lån.
I tillegg til å gi verfta nye oppdrag, må målet vere å stimulere til bygging av skip som forurensar mindre, meiner han. Staten har stimulert overgang til elbil ved milliardlette i bilavgiftene og no bør også meir miljøvenleg skipsfrakt langs kysten stimulerast, argumenterere Grimstad.
Vil ha meir
Næringsminister Iselin Nybø la i førre veke fram regjeringa sitt framlegg til støtte for maritim næring. Den er på 684 millionar kroner. I tillegg er det løyvd 100 millionar til å bygge eit lite forskingsfarty til Havforskingsinstituttet, for bruk langs kysten. Stortingsforhandlingane om framlegget er venta å vere klart før sommarferien.Bransjeaktørar vil ha meir. Det kom fram både i Grimstad og andre sine innlegg i på nettmøtet i dag.
HR-sjef Magne Gurskevik hos skipsverftet Kleven etterlyste mellom anna ei utviding av kor lenge det er lov å ha folk permitterte, til 52 veker, og understreka at det hastar med tiltak. Verfta var akkurat på veg til å kome ut av omstillingsperioden i det koronakrisa kom.
- Om eit par tre år er det ikkje sikkert at det er noko å satse på, sa Gurskevik.
Det er ikkje vanskeleg å finn prosjekt for opptil 10 milliardar kroner
Publisert: 02.06.2020 10:16
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:57