Nytt
Kuttar drivsstoff-kostnadane 75 prosent
I juli gjekk ferjene Sulesund-Hareid halve tida på elektrisitet.
21.08.2020
Ladeanlegg og -kapasitet som ikkje var klar i tide har gjort at elektrifiseringa av ferjesambanda har ikkje gått så raskt som Fjord1 først hadde planlagt, men i løpet av hausten skal samtlege el-ferjer i selskapet vere i full drift på elektrisitet.
Det sa Fjord1-sjef Dagfinn Neteland då han la fram reknskapen for 1. halvår denne veka.
I fjor haust i år.
Neteland anslår at drivstoff-kostnadane i gjennomsnitt blir redusert med omlag 75 prosent når ferjedrifta går frå fossilt drivstoff til eldrift.
Han illustrerer verknaden av å gå frå diesel til straum med tal for Hareid-Sulesundsambandet i juli i fjor og i juli i år.
I juli 2019 brukte ferjene Hareid-Sulesund diesel som kosta reiarlaget 1,6 millionar kroner.
I juli i år vart dieselforbruket meir enn halvert, og den samla drivstoffrekninga kom på omlag 800.000 kroner. Storparten av rekninga kom frå diesel-forbruket.
Det kjem til å slå positiv ut for resultatet, sidan selskapet har betaling for å drive dei offentleg finansierte ferjesambanda ut i frå talet på ferjer og fraktkapasitet. Slik avtalane er utforma er det Fjord1 som får gevinsten av kostnadskutt.
Neteland sitt anslag er at det etter elferjesatsinga etter 12-15 års drift vil gi ein økonomisk gevinst samla sett, samanlikna med dieselferjer.
Det sa Fjord1-sjef Dagfinn Neteland då han la fram reknskapen for 1. halvår denne veka.
I fjor haust i år.
Halv el-drift i juli
På sambandet Hareid-Sulesund er innkøyringa med elektrisitet som drivstoff i gang. I juli gjekk ferjene der på elektrisitet omlag halvparten av tida, medan dieselmontorane sikra framdrift den andre halvparten, i følgje Neteland.Neteland anslår at drivstoff-kostnadane i gjennomsnitt blir redusert med omlag 75 prosent når ferjedrifta går frå fossilt drivstoff til eldrift.
Han illustrerer verknaden av å gå frå diesel til straum med tal for Hareid-Sulesundsambandet i juli i fjor og i juli i år.
I juli 2019 brukte ferjene Hareid-Sulesund diesel som kosta reiarlaget 1,6 millionar kroner.
I juli i år vart dieselforbruket meir enn halvert, og den samla drivstoffrekninga kom på omlag 800.000 kroner. Storparten av rekninga kom frå diesel-forbruket.
Sparar meir på sikt
Med overgang til full eldrift har Fjord1 ytterlegare kutt i drivstoffkostnadane å sjå fram til.Det kjem til å slå positiv ut for resultatet, sidan selskapet har betaling for å drive dei offentleg finansierte ferjesambanda ut i frå talet på ferjer og fraktkapasitet. Slik avtalane er utforma er det Fjord1 som får gevinsten av kostnadskutt.
Over ti år
Medan elmotorar reduserer drivstoffkostnadane dreg investeringane i nye ferjer, ferjekaier og ladenalegg kostnadane opp. Avskrivingane og rentekostnadane aukar slik at satsinga på elferjer ikkje reduserer dei samla kostnadane i første omgang.Neteland sitt anslag er at det etter elferjesatsinga etter 12-15 års drift vil gi ein økonomisk gevinst samla sett, samanlikna med dieselferjer.
Les også:
Publisert: 21.08.2020 11:01
Sist oppdatert: 10.02.2021 15:01