Moods oppkjoep i Norge
SATER I NORGE: Daglig leder Jan Egil Flo (t.v) og medeier Simen Staalnacke i Moods of Norway kjøper opp norsk butikk-kjede og flytter produksjon fra Asia til Europa. Europasatsingen skal gjøre det raskere å tilpasse seg svinginger i motobildet.
Nytt

Moods-oppkjøp i Norge

Moods of Norway kjøper klesbutikk-kjeden Brandstad.

15.07.2016
– I 2017 og 2018 forventer vi en omsetning på rundt 350 millioner kroner og tilsammen 40 butikker. Nå kan vi drive mer lønnsomt og bli en betydelig aktør i markedet igjen, sier daglig leder Jan Egil Flo til Dagens Næringsliv.
Brandstad har 24 butikker mens Moods of Norway har 20 butikker.
Administrasjonen i de to butikkselskapene skal samlokaliseres, men kjedene skal drive videre hver for seg, om enn med den endringen av det kommer mye Moods of Norway-klær i Branstad-butikkene.
Moods of Norway har slitt de siste årene, blant annet på grunn av en feilslått storsatsing på USA-etablering.
Nå er det satsing i Norge som teller.

Moods of Norway fikk driftsinntekter på 245 millioner kroner og et underskudd før skatt på 31 millioner kroner i fjor, skriver Dagens Næringsliv. Tilsvarende tall for 2014 var 304 millioner kroner og minus 15 millioner kroner.

Publisert: 15.07.2016 14:10

Sist oppdatert: 10.02.2021 13:58