Opptur i koronaaar
MER DIGITALT: - Flere kunder så behovet for å bli mer synlig på digitale flater. Korona aksellererte den endringen, sier daglig leder Solveig Drøpping i Elle Melle.
Nytt

Opptur i koronaår

Etter en tøff vår endte 2020 med vekst og økt lønnsomhet for reklame og kommunikasjon-selskapet Elle Melle. Nå økes staben. 

03.02.2021
Mathea Myrene Stokke har begynt som grafisk designer og illustratør, Hanne Årsnes som grafisk designer, ytterligere to er ansatt og selskapet er i ferd med å rekruttere den femte. Det er både snakk om å erstatte ansatte som har sluttet og en reell vekst.
I 2019 vant Myrene Stokke Gullspiren for grafisk design og ble nominert for emballasjedesign under Nominasjon SRF Kuben. Årsnes har blant annet arbeidet som designer i Geelmuyden Kiese med ansvar for konseptutvikling og merkevarebygging for kjente merkevarer, som Eger Oslo, Aker Brygge og Paleet.


Når alle er på plass vil selskapet ha 11 ansatte forteller daglig leder Solveig Drøpping.
- Selv om det var en røff vår så har vi hatt et godt 2. halvår, sier Drøpping.
Både driftsinntektene og lønnsomheten gikk opp sammenlignet med 2019, sier hun. Da hadde selskapet 7,8 millioner kroner i driftsinntekter og 0,3 millioner kroner i resultat før skatt.

Mer digitalt

Korinaepidemien gjorde at selskapet jobbet mer med digitale løsninger.
- Flere kunder så behovet for å bli mer synlig på digitale flater. Korona aksellererte den endringen, sier Drøpping.
En av de nyansatte, som selskapet foreløpig ikke gå gå ut med navnet på, skal arbeide med tjenestedesign. Det er et nytt område for Elle Melle. Tjenestedesign betyr blant annet å arbeide med hvordan nettsider er bygd opp, slik at potensielle kunder lett finner frem til informasjon, kjøp og betaling.


Publisert: 03.02.2021 13:03

Sist oppdatert: 11.07.2022 09:43

Mer om