Transaksjonen betyr at aksjemajoriteten i Silver Holding - der Sølvtrans er det dominerende selskapet - skifter fra ett privat investeringsselskap - Oaktree - til et annet - Antin Infrastructure Partners.
Antin Infrastructure Partners har hovudkontor i London og Paris og forvalter tre fond.
Pressemeldingen fra Sølvtrans forteller ikke hva som er prisen for aksjene.
Da hadde Halsebakk ingen kommentarer.
Før transaksjonen eier Halsebakks selskap Ronja Capital 30,59 prosent i Sølvtrans og Anders Hvides selskap A Hvide Holding eier 7,01 prosent.
Silver Holdings hadde 840 millioner kroner i driftsinntekter og fikk et resultat før skatt på 267 millioner kroner i 2017.
Oaktree kom inn som største eier i Sølvtrans i 2014 etter at Halsebakk grunnla selskapet i 1986.
I 2014 sa Halsebakk nei takk til å få 190 millioner kroner for sin andel av rederiet. I stedet satset han pengene på å bli.
Antin Infrastructure Partners har hovudkontor i London og Paris og forvalter tre fond.
Pressemeldingen fra Sølvtrans forteller ikke hva som er prisen for aksjene.
Rykter om salg
Finansavisen skrev i vinter at Sølvtrans skulle selges, til cirka 2,5 milliarder kroner.Da hadde Halsebakk ingen kommentarer.
Halsebakk fortsetter
I følge pressemeldingen skal administrerende direktør Roger Halsebakk og styreleder Anders Hvide fortsette i dagens stillinger og skal fortsatt være "betydelige eiere". Om Halsebakk og Hvide selger noen av sine aksjer eller beholder alle opplyses ikke.Før transaksjonen eier Halsebakks selskap Ronja Capital 30,59 prosent i Sølvtrans og Anders Hvides selskap A Hvide Holding eier 7,01 prosent.
Silver Holdings hadde 840 millioner kroner i driftsinntekter og fikk et resultat før skatt på 267 millioner kroner i 2017.
Oaktree kom inn som største eier i Sølvtrans i 2014 etter at Halsebakk grunnla selskapet i 1986.
I 2014 sa Halsebakk nei takk til å få 190 millioner kroner for sin andel av rederiet. I stedet satset han pengene på å bli.
Publisert: 03.09.2018 18:59
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:25