Nytt
Staten ankar slaktebåt-dom
Ny runde i lagmannsretten etter delvis tap for staten i tingretten.
31.08.2020
Like etter at Harald Tom Nesvik (Frp) blei fiskeriminister i august 2018 sette han foten ned for eit prosjekt som forgjengaren i statsrådstolen, Per Sandberg (Frp) hadde støtta. Det handla om planane til reiarlaget Hav Line om å hente fisk frå norske oppdrettsanlegg og slakte fisken ombord på veg til levering i Danmark med slaktebåten Norwegian Gannet.
Regjeringa i statsråd støtta Nesvik (innfelt), men retten vurderer den konglege resolusjonen som grovt urimeleg.
Dette skriv Nærings- og fiskeridepartementet om kvifor dommen blir anka: "Staten har bestemt seg for å ta Hav Line-saken videre. Derfor ankes nå deler av dommen. Staten er i ikke enig i Bergen tingretts dom om at regjeringens vedtak om at Hav Line må sortere produksjonsfisk innenlands er urimelig overfor selskapet."
"Anken bygger på hensyn fra 80-tallet om utsortering av 3.klasses laks (produksjonsfisk), hvor staten fortsatt prøver å hevde at denne fisken kan skade omdømmet til norsk laks i utlandet. Men denne særnorske regelen er fra den tiden da laksen lå hel i kjøledisker. Nå er all fisk som havner i butikken bearbeidet, og realiteten er at det kun handler om norsk proteksjonisme og om lommebøkene til et knippe enkeltaktører.", skriv styreleiar Carl Erik Arnesen i Hav Line i ei pressemelding.
Striden rundt Norwegian Gannet handlar om omdømmet til norsk fiskeeksport og frykt for at ein suksess for slaktebåten trugar arbeidsplassane på brønnbåtar og på lakseslakteri og -foredlingsanlegg på land.
Hav Line gjekk til sak og Bergen Tingrett sette vedtaket i departementet mellombels til side.
Harald Tom Nesvik er i dag kommunikassjonssjef i brønnbåtreiarlaget Sølvtrans, slik han var før han blei fiskeriminister.
Regjeringa i statsråd støtta Nesvik (innfelt), men retten vurderer den konglege resolusjonen som grovt urimeleg.
Dette skriv Nærings- og fiskeridepartementet om kvifor dommen blir anka: "Staten har bestemt seg for å ta Hav Line-saken videre. Derfor ankes nå deler av dommen. Staten er i ikke enig i Bergen tingretts dom om at regjeringens vedtak om at Hav Line må sortere produksjonsfisk innenlands er urimelig overfor selskapet."
Kan drive vidare
Konsekvensen av dommar var at Hav Line kunne drive vidare, inntil vidare. Samstundes kan ikkje nye slaktebåtar settast i drift."Anken bygger på hensyn fra 80-tallet om utsortering av 3.klasses laks (produksjonsfisk), hvor staten fortsatt prøver å hevde at denne fisken kan skade omdømmet til norsk laks i utlandet. Men denne særnorske regelen er fra den tiden da laksen lå hel i kjøledisker. Nå er all fisk som havner i butikken bearbeidet, og realiteten er at det kun handler om norsk proteksjonisme og om lommebøkene til et knippe enkeltaktører.", skriv styreleiar Carl Erik Arnesen i Hav Line i ei pressemelding.
Striden rundt Norwegian Gannet handlar om omdømmet til norsk fiskeeksport og frykt for at ein suksess for slaktebåten trugar arbeidsplassane på brønnbåtar og på lakseslakteri og -foredlingsanlegg på land.
Gjorde om vedtak
Etter Nesvik si vurdering skal såkalla produksjonsfisk, fisk med ytre skadar til dømes i skinnet, sorterast ut i Noreg og ikkje fraktast ut av landet, grunngitt med omsyn til omdømet til norsk fiskeeksport. Norwegian Gannet-metoden bryt med den forståinga. Mattilsynet sentralt vurderte det slik at planane til Norwegian Gannet var innanfor regelverket, men Fiskeridepartementet gjorde i desember 2018 om på Mattilsynet sitt vedtak og fekk våren 2019 også endra forskriftene, men ei presisering om at såkalla produksjonsfisk skal sorterast ut på land.Hav Line gjekk til sak og Bergen Tingrett sette vedtaket i departementet mellombels til side.
Harald Tom Nesvik er i dag kommunikassjonssjef i brønnbåtreiarlaget Sølvtrans, slik han var før han blei fiskeriminister.
Publisert: 31.08.2020 16:25
Sist oppdatert: 20.02.2024 08:00