Nytt
Utfordrar brønnbåtbransjen
Mindre, kjappare og billegare bløggefarty vil overta mykje av tradisjonelle fraktoppdrag frå brønnbåtane.
21.01.2019
Dagleg leiar Kjetil Tufteland i reiarlaget Napier på Bømlo har eitt bløggefarty i arbeid og to under bygging. Dei hentar fisken ved oppdrettanlegga, bløggar den ombord og fraktar den kjølt fram til slakteriet som gjer resten av jobben.
Den fraktjobben blir i dag i stor grad gjort av tradisjonelle brønnbåtar, som fraktar oppdrettsfisken levande fram til slakteriet. Det er ein måte å gjere det på som er på vikande front, etter Tufteland si vurdering.
Grunnen er at bløggebåtane, eller prosessbåtane, som Napier kallar dei, både er billegare å bygge og drive. Grunnen er først og fremst at dei ikkje treng å frakte mykje vatn i tankane, slik brønnbåtane gjer.
Reiarlaget har ingen umiddelbare planar om fleire nybygg, men arbeider saman med skipsverftet Fitjar Mek. Verksted om å vidareutvikle og selje konseptet.
- Den er veldig stor, sier Tufteland om interessa frå andre aktørar om å bygge bløggebåtar.
For det første er dei mest attraktive der oppdrettsnæringa har størst problem med sjukdomssmitte, som betyr at interessa pr. i dag er størst i sør og ikkje så stor i nord.
For det andre er det berre fraktoppdraga frå anlegg til slakteri bløggebåtane vil ta, medan mellom anna avlusingsoppdrag - som krev mykje brønnbåtkapasitet - framleis vil vere for brønnbåtane.
Den fraktjobben blir i dag i stor grad gjort av tradisjonelle brønnbåtar, som fraktar oppdrettsfisken levande fram til slakteriet. Det er ein måte å gjere det på som er på vikande front, etter Tufteland si vurdering.
Grunnen er at bløggebåtane, eller prosessbåtane, som Napier kallar dei, både er billegare å bygge og drive. Grunnen er først og fremst at dei ikkje treng å frakte mykje vatn i tankane, slik brønnbåtane gjer.
Stor interesse
Tufteland presenterte Napier på seminaret "Digital Harvesting" i Ålesund i dag.Reiarlaget har ingen umiddelbare planar om fleire nybygg, men arbeider saman med skipsverftet Fitjar Mek. Verksted om å vidareutvikle og selje konseptet.
- Den er veldig stor, sier Tufteland om interessa frå andre aktørar om å bygge bløggebåtar.
Remøy har planar
Even T. Remøy i Remøy Management og Volt Service sa i mai at Volt Service planlegg bygging av tre bløggebåtar. Båtane er førebels ikkje bestilt, men Volt Service arbeider med å få dei bygd.Andre oppdrag
Tufteland trur ikkje bløggebåtane betyr slutten for brønnbåtane.For det første er dei mest attraktive der oppdrettsnæringa har størst problem med sjukdomssmitte, som betyr at interessa pr. i dag er størst i sør og ikkje så stor i nord.
For det andre er det berre fraktoppdraga frå anlegg til slakteri bløggebåtane vil ta, medan mellom anna avlusingsoppdrag - som krev mykje brønnbåtkapasitet - framleis vil vere for brønnbåtane.
Publisert: 21.01.2019 12:07
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:27