40 selskap fra Nordvestlandet på Nor-Shipping
Norwegian Hydrogen er med for første gang, Ulmatec er usikre på verdien av årets messe.
- Det er veldig naturlig for oss å delta på Nor-Shipping, både for å hente inspirasjon og å komme i kontakt med maritime kunder og samarbeidspartnere, men også for å fortelle disse om hva vi holder på med. Vi er veldig interesserte i å tilpasse vår satsing på en slik måte at kundene kan redusere utslipp hurtig og effektivt.
Det sier daglig leder Jens Berge i Norwegian Hydrogen.
Ålesund-selskapet stiller for første gang på Nor-Shipping på Lillestrøm 10. - 13. januar.
Stand og teknisk seminar
Brand & Marketing direktør Marielle Furnes Mannseth mener at Nor-Shipping er en viktig arena å stille på.
- I denne fasen bygger vi både selskap, merkevare og en ny bransje. Å gjøre oss synlig og tilgjengelig for kunder og samarbeidspartnere er svært viktig, både nasjonalt og internasjonalt.
- Den maritime industrien er et viktig segment, og Nor-Shipping er derfor en god arena å være på. Vi skal delta med egen stand, ha et eget teknisk seminar på messen, og ser frem til å møte bransjen der, sier Furnes Mannseth.
Totalt er 40 selskap fra nordvest påmeldt med egne stands. Hele fire selskap i Ulmatec-konsernet stiller.
Å gjøre oss synlig og tilgjengelig for kunder og samarbeidspartnere er svært viktig, både nasjonalt og internasjonalt
Usikre på verdien
Håvard Myrene, Ulmatec-direktør for forretningsutvikling sier at Nor-Shipping blir sett på som den viktigste utstyrsmessen i Norge, og normalt er dette en messe som er godt besøkt av selskapets viktigste kunder både nasjonalt og internasjonalt.
Derimot er Myrene svært usikker på verdien og utfallet av neste års messe.
- For det første er Oslo i januar ingen «høydare», og nå, sett i lys av de siste koronainnstramningene med 1-meteren og munnbind, tøffere karantenebestemmelser og innreiserestriksjoner, etc., er vi svært usikre på hvor mange av våre kunder som vil anstrenge seg for å komme dit, og da spesielt fra utlandet.
Trolig nedjustert satsing
Myrene sier at koronautfordringene kan føre til endringer.
- Vi planlegger fortsatt med å delta, men antagelig i en noe mer nedjustert versjon en opprinnelig planlagt, og igjen, avhengig av korona utviklingen fremover, og tilbakemelding fra våre kunder hvor mange som tar bryet med å reise til Oslo under rådende forhold.
Nor-Shipping opplyser at messegulvet er nesten utsolgt med utstillere fra 50 land. Det var også ventet nærmere 50.000 besøkende på Norges Varemesse.
- Viktigere enn noen gang
Nor-Shipping er samtidig Norges første, store internasjonale konferanse siden nedstengingen den 12. mars 2020. Nor-Shipping opplyser at dermed er 2022-utgavens sosiale møteplasser viktigere enn noen gang for å opprettholde og skape nye relasjoner, men dette var før de siste koronarestriksjonene.
Onsdag opplyser Nor-Shipping at det blir endringer på en del sosiale sammenkomster, men at selve messen går som planlagt. Antall besøkende er samtidig nedjustert til 30.000.
Flere bedrifter som normalt deltar på Nor-Shipping er ikke påmeldt med stand i år, blant annet gjelder det Ulstein Verft. Heller ikke Green Yard Kleven deltar på årets messe.
For det første er Oslo i januar ingen «høydare»
Disse stiller:
Her er liste over utstillere fra nordvest. I tillegg stiller selskap som ABB, Tess og andre med representasjon i nordvest.
Aalesund Maritime
Aukra Maritime
Brødrene Aa
Brunvoll
Davi Turbo
Dimo
Ekornes
Eltorque
Entec Group
Furuno Norge
Finnøy Gear & Prropeller
Hav Design
Hav Group
Hav Hydrogen
Havyard Leirvik
Hexagon Purus Maritime
Inmarsat Solutions
Jets Vacuum
Kongsberg Maritime
Libra-Plast
Mare Safety
Marin Teknikk
Metizoft
Nogva
Norwegian Greentech
Norwegian Hydrogen
Plany
Seaonics
Servi Group
Skipsteknisk
Solstrand Verft
Sperre Air Power
Stadt
Ulmatec
Ulmatec Handling Solutions
Ulmatec Services
Ulmatec Skipsservice
Uptime International
Vard Group
Ventiq
Wavefoil
Publisert: 09.12.2021 05:55
Sist oppdatert: 10.12.2021 14:38