Nytt
God sjanse for nummer tre og fire
Fredag seiler Brim Holdings første katamaran fra Maritime Partner, som også skal bygge nummer to - og ligger godt an til å få bygge den tredje og fjerde.
02.10.2019
- Vi ser for oss å kunne ta en investeringsbeslutning om båt nummer tre og fire i løpet av 2020, sier medgründer Agnes Árnadóttir i Brim Holding.
Også de kan bli bygd av Maritime Partner i Breivika i Ålesund.
- Det er ganske store sjanser for det, sier Árnadóttir.
Fartøyet er tegnet av industridesigner Einar Hareide og prislappen på den første er i underkant av 50 millionar kroner.
Fartøyet er 24 meter langt og har plass til 140 passasjerer. Det er bygget i aluminium og skal gå på batteri.
I fjor sa Espen Larsen-Hakkebo, en av medgründerne, at selskapet skal ha minst fire batteridrevne sightseeingsfartøyer i drift innen fem år.
Også de kan bli bygd av Maritime Partner i Breivika i Ålesund.
- Det er ganske store sjanser for det, sier Árnadóttir.
Nesten 50 millioner
Denne uken har folk fra rederiet, Maritime Partner og tilsynsmyndigheter arbeidet med testing og å fullføre den siste finishen før det spesielle sightseeingsfartøyet setter kursen mot Tromsø og vinterturistmarkedet der. Neste sommer skal den til Lofoten.Fartøyet er tegnet av industridesigner Einar Hareide og prislappen på den første er i underkant av 50 millionar kroner.
Fartøyet er 24 meter langt og har plass til 140 passasjerer. Det er bygget i aluminium og skal gå på batteri.
Svalbard
Fartøy nummer to blir bygd litt kraftigere enn det første, for å kunne operere på Svalbard i sommersesongen og i Tromsø i vintersesongen.I fjor sa Espen Larsen-Hakkebo, en av medgründerne, at selskapet skal ha minst fire batteridrevne sightseeingsfartøyer i drift innen fem år.
Publisert: 02.10.2019 16:27
Sist oppdatert: 03.12.2021 21:34