Klippfiskprodusenten Jakob & Johan Dybvik as i Sula er kåret til vinner i klassen foredlet sjømat med sin utvannende klippfisk-loins.
Prisen ble utdelt under konkurransen "Det norske måltid", som i år arrangeres for 10. gang.
"Dybvik Klippfisk Loins utvannet" er som navnet sier utvannet klippfisk, klar til bruk.
- Årets vinner kommer i praktisk forbrukerforpakning, med svært god informasjon på emballasjen og godt med serveringsforslag. Fiskestykkene er veldig fine med lukt av hav, de er perfekt utvannet og dette gir rik smak på råvarene og nydelig saltbalans, skriver juryen i sin begrunnelse.
Prisen deles ut av designbyrået PlayDesign som gir vinneren hjelp med emballasjeutforming verdt 100.000 kroner.
Prisen ble utdelt under konkurransen "Det norske måltid", som i år arrangeres for 10. gang.
"Dybvik Klippfisk Loins utvannet" er som navnet sier utvannet klippfisk, klar til bruk.
- Årets vinner kommer i praktisk forbrukerforpakning, med svært god informasjon på emballasjen og godt med serveringsforslag. Fiskestykkene er veldig fine med lukt av hav, de er perfekt utvannet og dette gir rik smak på råvarene og nydelig saltbalans, skriver juryen i sin begrunnelse.
Pris nummer to
Sulabedriften fikk også prisen "Årets forsprang". Det er en pris som deles ut for beste emballasje blant de 18 finaledeltageren i "Det norske måltid".Prisen deles ut av designbyrået PlayDesign som gir vinneren hjelp med emballasjeutforming verdt 100.000 kroner.
Publisert: 18.01.2018 14:40
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:17