Hollendaren med lastebil om bord Brødrene Aa
HOLLENDAREN: Hurtigbåten tek 73 passasjerar, har lastekran og dekk med plass til eit vogntog på inntil 19 meter eller åtte bilar. Foto: Brødrene Aa.
Nytt

Kan frakte vogntog på 50 tonn

Brødrene Aa-hurtigbåt skal halde Finnmark open ved ras og ulukker.

05.11.2021

Brødrene Aa i Hyen overleverte torsdag hurtigbåten MS Hollendaren til Troms og Finnmark fylkeskommune.

I tillegg til å ta 73 passasjerar, har båten lastekran og bildekk som kan frakte eit 19 meter langt vogntog på opptil 50 tonn.

– I Finnmark er dei fleste hurtigbåtane bilførande båtar. Hollendaren vert henta inn for å auke den totale flåten i fylket, slik at vi står betre rusta når ras eller liknande stengjer samfunn og gjer at vi må setje inn reserveruter til veglause samfunn på kort varsel.

- Båten vil altså styrke reservekapasiteten i Finnmark, fortel Ole Håkon Tønseth Haraldstad ass. avdelingsleiar/seksjonsleiar drift øst i fylkeskommunen, i ei pressemelding.

Hollendaren Brødrene Aa
HYEN: MS Hollendaren blir det største fartøyet i drift i Snelandias rutenett i Finnmark og skal primært gå i Måsøy-bassenget. Foto: Ove Kristian Leirgulen

Dekk i karobonfiberkompositt
Brødrene Aa har designa ein hurtigbåt der dekket skal kunne tole eit akseltrykk på12 tonn. Båtar som skal ta personbilar må til samanlikning tole eit akseltrykk på 2 tonn.

– Det som er litt spesielt med denne båten, er at dekket er laga i karbonfiberkompositt. Mange vil kanskje tru at ein båt som skal tole ein tung lastebil om bord, må ha eit ståldekke, seier Tor Øyvin Aa, dagleg leiar i Brødrene Aa, i pressemeldinga.

Det blir vist til at karbonfiberkompositt er eit slitesterkt materiale med lang levetid. På denne båten var det behov for å forsterke delar av dekket og Brødrene Aa landa på å bruke eit byggeprinsipp som er nytta til brukonstruksjonar. Det blir opplyst at det er gjort grundige analysar for å konstruere eit dekk som toler eit så høgt akseltrykk.

– Vi har i tillegg installert ballasttankar framme og bak i båten, for å handtere lastvariasjonar, seier Aa.

Når til dømes ein lastebil full av fisk, eller ein sementbil køyrer om bord bak, må lastetanken framme fyllast med sjøvatn for å utlikne vekt i fartøyet.

Mange vil kanskje tru at ein båt som skal tole ein tung lastebil om bord, må ha eit ståldekke
Tor Øyvind Aa

Fleksibel landgangsløysing
I tillegg er båten utstyrt med eit romsleg lasterom og ei stor kran til å laste båten. Krana kan også nyttast til å løfte om bord bilar.

Landgangsløysinga er fleksibel og gjer det mogleg å ta om bord passasjerar, medrekna rullestolbrukarar, på kaier med ekstra stor forskjell på tidvatn.

Hurtigbåten kan halde ein operasjonsfart på 26 knop, og har dermed eit bredt bruksområde.

Fylkeskommunen gler seg til å ta hurtigbåten i bruk og få styrka kapasiteten:

– Hollendaren skal inn som hovudfartøy i MåsøyXpressen. Der vil han dekke trafikken i det som tidlegare var eit ferjesamband, og difor har til dels stort behov for køyretøytransport – spesielt i sommarhalvåret, fortel Tønseth Haraldstad.

Publisert: 05.11.2021 10:33

Sist oppdatert: 05.11.2021 12:35