VippsGO gjør mobiltelefonen til kassaapparat. Løsningen gjør betaling enda enklere for kundene, i tillegg til å gi mulighet for et digitalt løft for lokal handels- og tjenestenæring.
Tidligere i år ble Sparebanken Møre, Sparebanken Søre Sunnmøre, Sparebanken Sogn og Fjordane og mer enn hundre andre banker over hele landet med på Vipps-laget. I dag tas tjenesten ett steg videre.
Med VippsGO vil lag og foreninger, butikker og bedrifter få muligheten til å selge sine varer og tjenester gjennom mobiltelefonen. Handels- og tjenestenæringen i regionen blir dermed invitert inn i en digital tidsalder.
– Det er ikke snakk om å gjøre de fysiske butikkene om til nettbutikker. Men du får tilgang til produktkatalogene og kan bestille og betale via mobiltelefonen. Det gjør handelen mer effektiv både for bedriften og kundene, sier adm. direktør i Sparebanken Møre, Trond Nydal i ei pressemelding.
Forbrukere kan handle som de gjør på netthandel og også i fysiske butikker. Videre kan de enkelt bestille frisørtime eller take-away. Det reduserer kø og stress i utsjekken på butikken. Som butikkeier i VippsGO gir du 2,4 millioner nordmenn tilgang til din butikk med tommelen.
– Det var en revolusjon da internett ble allemannseie og alle plutselig kunne lage sine egne nettsider. Nå digitaliserer VippsGO handels- og tjenestenæringen ved å la butikker og restauranter åpne sin egen mobilbutikk, sier Nydal.
– Selv om vi har hatt gode løsninger for kundene våre, har mange gitt uttrykk for at de foretrekker én løsning og én leverandør. At norske banker nå har gått sammen om dette vil gjøre markedet mer oversiktlig både for betaler og betalingsmottaker, sier Nydal.
Tidligere i år ble Sparebanken Møre, Sparebanken Søre Sunnmøre, Sparebanken Sogn og Fjordane og mer enn hundre andre banker over hele landet med på Vipps-laget. I dag tas tjenesten ett steg videre.
Med VippsGO vil lag og foreninger, butikker og bedrifter få muligheten til å selge sine varer og tjenester gjennom mobiltelefonen. Handels- og tjenestenæringen i regionen blir dermed invitert inn i en digital tidsalder.
– Det er ikke snakk om å gjøre de fysiske butikkene om til nettbutikker. Men du får tilgang til produktkatalogene og kan bestille og betale via mobiltelefonen. Det gjør handelen mer effektiv både for bedriften og kundene, sier adm. direktør i Sparebanken Møre, Trond Nydal i ei pressemelding.
Kan handle som de gjør på netthandel
Lokal handel har i mange år tapt omsetning til fordel for kjøpesentre og nettbutikker. Et av fortrinnene til disse konkurrentene er bekvemmeligheten ved å ha tilgang på mange produkter på ett sted, oversiktligheten og muligheten til å velge produkter mens du sitter hjemme i egen stue. Med VippsGO kan alle butikker i Norge tilby dette til kundene.Forbrukere kan handle som de gjør på netthandel og også i fysiske butikker. Videre kan de enkelt bestille frisørtime eller take-away. Det reduserer kø og stress i utsjekken på butikken. Som butikkeier i VippsGO gir du 2,4 millioner nordmenn tilgang til din butikk med tommelen.
– Det var en revolusjon da internett ble allemannseie og alle plutselig kunne lage sine egne nettsider. Nå digitaliserer VippsGO handels- og tjenestenæringen ved å la butikker og restauranter åpne sin egen mobilbutikk, sier Nydal.
Erstatter SPING-løsningen
VippsGO vil erstatte SPING, som har vært Sparebanken Møres løsning for lag og foreninger frem til nå.– Selv om vi har hatt gode løsninger for kundene våre, har mange gitt uttrykk for at de foretrekker én løsning og én leverandør. At norske banker nå har gått sammen om dette vil gjøre markedet mer oversiktlig både for betaler og betalingsmottaker, sier Nydal.
Nå digitaliserer VippsGO handels- og tjenestenæringen ved å la butikker og restauranter åpne sin egen mobilbutikk
Publisert: 04.05.2017 12:41
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:09