Sigrid skal loefte Devold
DEVOLD: Sigrid Raabe skal promotere Devolds nyeste ullgensere.
Nytt

Sigrid skal løfte Devold

Popkometen skal representere Devolds nyeste kleskonsept.

24.09.2019

Devold of Norway opplever sterk økonomisk medvind, og har nå også fått popkometen Sigrid Raabe med på laget.

- Den positive utviklingen fortsetter i 2019, og så langt ligger vi foran målet om tosifret vekst i år.

- Ordrebøkene for høsten er også sterke, og vi synes det er fantastisk at Sigrid nå vil representere våre klær av ren, norsk ull, sier adm. direktør Cathrine Stange i Devold of Norway, i en pressemelding.

- Ull en del av identiteten
Hun håper at pop- og stil-ikonet Sigrid med sin naturlige og enkle stil bidra til ytterligere vekst for Devold of Norway. Hun fronter Devolds nyeste konsept «Stay Original».

– Ull er en del av identiteten min, som sunnmøring, frysepinn og som miljøbevisst forbruker. Jeg synes det er så kult at Devold tar gamle, klassiske gensere og remikser dem på nytt.

– «Stay original» handler om å være stolt av hvor du kommer fra, være tro mot deg selv og tørre å stå for egne valg, sier Sigrid, i pressemeldingen.

Sterk vekst
Stange opplyser at Devolds strikkegensere har eksplodert i popularitet de siste årene, med en tredobling i salget. Dette gjenspeiles også i de økonomiske resultatene.

I 2018 økte salgsinntektene med 18 prosent til 276 millioner kroner, mens driftsresultatet utgjorde 17,3 millioner kroner. Det tilsvarer en økning på 24 prosent.

Les her: Nytt rekordår for Devold of Norway

– Veksten drives av innovasjon og nye markedssegmenter. Satsningen i Tyskland har gitt gode resultater, og vi har bra fart i internasjonal omsetning, sier Stange.

Gitt at den positive utviklingen fortsetter vil Devold runde 300 millioner kroner i salgsinntekter i 2019.

Økende miljøengasjement
Stange legger ikke skjul på at megatrendene i samfunnet virker i Devolds favør. Det handler om sunnere livsstil, mer aktivitet og tid ute i naturen.

– Et økende miljøengasjement er også positivt for Devold. Ull er et 100 prosent nedbrytbart og naturlig materiale, med en robusthet som gjør at klærne varer en livstid.

- Våre kunder vil ha klær som er skapt for å vare, sier Devold-direktøren, i pressemeldingen.

Devold of Norway vant nylig gull for Devold Running Cover under den prestisjefylte sportsmessen ISPO i München. Mellomjakken som vant er utviklet til løping, og kombinerer ull og funksjon på innovativt vis.


Ull er en del av identiteten min, som sunnmøring, frysepinn og som miljøbevisst forbruker

Publisert: 24.09.2019 10:53

Sist oppdatert: 21.09.2021 11:25

Mer om