Kristian stian drønnen vegsund slip 22
MEDHALD: FAMILIEBEDRIFT: Kristian (t.v.) og Stian Drønnen er tredje generasjon som driftar Vegsund Slip i Sula. No har dei fått medhald i retten i strid med fiskebåtreiarlag. Foto: Marius Rosbach s
Nytt

Vegsund Slip vann i retten

Frikjent frå krav frå fiskebåtreiarlag.

11.07.2024

Skipsverftet Vegsund Slip og Zenith Elektro Sula har vunne på alle punkt i ei erstatningssak der fiskebåtreiarlaget Sørøyfisk på Ellingsøya kravde erstatning for ein øydelagd hjelpemotor.

Sørøyfisk må også betale sakskostnadane til motparten, tilsaman 739.250 kroner går det fram av dommen frå Møre og Romsdal Tingrett.

Reiarlaget kravde ei erstatning som til saman utgjorde 8,7 millionar kroner, skreiv Vegsund Slip i årsmeldinga for 2023.

Dommen kan ankast.

Kjøpte fartøy og kvote for 395 millionar
Utgangspunktet for striden er kjøpet av fiskebåten Genesis frå selskapet som i dag heiter Bluewild Ocean I. Båt og kvote kosta 395 millionar kroner, ifølgje dommen.

Sørøyfisk ville ha utbetringar før fartøyet vart overtatt.

Vegsund Slip fekk jobben med å utbetre det som skulle utbetrast og tok med seg Zenith Elektro på oppdraget. Hjelpemotoren havarert under ein belastningstest. Kostnadane det førte til, mellom anna utsett fiske, blei berre delvis dekt av forsikringa til Sørøyfisk, som meinte at Vegsund Slip og Zenith Elektro var ansvarleg for å dekke det øvrige tapet.

Kan klandre seg sjølv
Retten er usamd i at verft og elektrofirma har handla på ein kritikkverdig måte og peikar i staden på at fiskerbåtreiarlaget har mykje av skulda sjølv:

"Retten legger etter dette til grunn at det i tilknytning til havariet på hjelpemotor 2 ble foretatt en belastningstest av motoren og at denne ble utført i samsvar med det som er «normalt» for slike belastningstester. Det var ikke forhold ved fartøyet eller andre omstendigheter som tilsa at belastningstesten ikke kunne fortas på en «normal» måte.

Retten trenger da ikke å ta stilling til hvilke ansvar eller rolle representanten for Zenith hadde under testen, da det uansett ikke kan konstateres at han har opptrådt uaktsomt. Retten finner imidlertid grunn til å bemerke at dersom det en noen som skal kunne klandres for opplegget rundt belastningstesten, er det Sørøy. Det var Sørøy som var kjent med hvilke arbeider som etter kontrakten med Wildfish skulle utføres på fartøyet. De som deltok under testen fra Sørøy hadde manglende erfaring med belastningstest og det var for de et relativt ukjent fartøy.

Sørøy valgte å gjennomføre testen uten involvering fra Wildfish og Vegsund og ble lagt til et tidspunkt da Det Norske Veritas ikke kunne delte. Det kan synes som Sørøy i sitt ønske om å komme raskest mulig i fiske og oppnå inntjening, har gjort noen bevisste eller ubevisste valg som ikke har skapt tilstrekkelige gode rammer rundt forberedelse til og gjennomføring av belastningstesten."

Publisert: 11.07.2024 14:43

Sist oppdatert: 11.07.2024 14:45