Blindheim Maskin & Transport har kjernevirksomheten i indre bydel i Ålesund og indre Sula, men kan også ta på seg oppdrag over hele Sunnmøre. De jobber med alt fra store anbud til små privatkunder.
De utfører alt innen grunnarbeid og transport, eksempelvis veganlegg, industritomter, private hustomter, vann- og avløpsanlegg, riving, massetransport og -gjenvinning, anleggsgartner-arbeid og snørydding.
Selskapet har hatt stor vekst siste årene og har nå 30 ansatte. Regnskapet for i fjor, viser at omsetninga økte fra 60 millioner kroner i 2015 til 81 millioner i fjor.
- Vi har mange bein å stå på, og merker lite til at det har vært en nedgang i bransjen, men det er noe som vi hører, sa han i januar i fjor.
De har vokst med mange av kundene sine.
- Vi har også fått flere og større prosjekt. Vi har lagt stein på stein, og selv om vi ikke i utgangspunktet har en sterk vekststrategi nå, ønsker vi ikke å si nei når faste kunder spør om vi kan ta på oss oppdrag, sa Blindheim.
Les også:
- Næringskunder er største området vårt, og der vi ofte også er underleverandører til store entreprenører - både innen bygg og anlegg. Ålesund kommune er vår nest største kunde, og der fikk vi en rammeavtale for halvannet år siden, fortalte Blindheim.
Ei stor kontrakt i fjor, var grunnarbeidet i forbindelse med utvikling av næringsareal for Flisnes Næringspark i regi av H I Giørtz & Sønner. Norengros Ødegaard Engros har nå nylig flyttet sentrallageret og administrasjonsbygget til dette arealet på Flisnes.
- Dette er verdier vi setter høyt, og vi står for det vi har sagt. Derfor har vi heller ikke engangskunder - de fleste kommer igjen. Vi har opplevd lite reklamasjoner og klager på sluttoppgjør, sa han til NETT NO i fjor.
De har en strategi om å gi best service i bransjen. De ønsker ikke nødvendigvis å bli oppfattet som billig, men som et firma med erfaring og kvalitet og som gir rette priser for begge parter.
-Jeg tok noen gravejobber på kveldstid og gjorde det jeg kunne for å spare opp kapital. Jeg tok bussen til byggefelt husker jeg. Etterhvert leide jeg gravemaskina og meg ut til Rano, fortalte han i fjor.
Hans far og bestefar drev forøvrig i samme bransje.
De utfører alt innen grunnarbeid og transport, eksempelvis veganlegg, industritomter, private hustomter, vann- og avløpsanlegg, riving, massetransport og -gjenvinning, anleggsgartner-arbeid og snørydding.
Selskapet har hatt stor vekst siste årene og har nå 30 ansatte. Regnskapet for i fjor, viser at omsetninga økte fra 60 millioner kroner i 2015 til 81 millioner i fjor.
Vokst med kundene
I fjor vinter sa hovedaksjonær Jan Aage Blindheim at han merket lite til at det har vært en nedgang i bransjen.- Vi har mange bein å stå på, og merker lite til at det har vært en nedgang i bransjen, men det er noe som vi hører, sa han i januar i fjor.
De har vokst med mange av kundene sine.
- Vi har også fått flere og større prosjekt. Vi har lagt stein på stein, og selv om vi ikke i utgangspunktet har en sterk vekststrategi nå, ønsker vi ikke å si nei når faste kunder spør om vi kan ta på oss oppdrag, sa Blindheim.
Les også:
Store kontrakter
Selskapet leverer både til næringsliv, private og kommune. Store kontrakter kan gjerne komme opp i størrelsesorden 10-20 millioner kroner.- Næringskunder er største området vårt, og der vi ofte også er underleverandører til store entreprenører - både innen bygg og anlegg. Ålesund kommune er vår nest største kunde, og der fikk vi en rammeavtale for halvannet år siden, fortalte Blindheim.
Ei stor kontrakt i fjor, var grunnarbeidet i forbindelse med utvikling av næringsareal for Flisnes Næringspark i regi av H I Giørtz & Sønner. Norengros Ødegaard Engros har nå nylig flyttet sentrallageret og administrasjonsbygget til dette arealet på Flisnes.
Vil gi best service
Jan Aage Blindheim understreker at han er opptatt av å holde ord, og der verdier som respekt og forståelse står høyt i selskapet. Han ønsker blant annet at kundene skal få forutsigbarhet, og der kundene skal vite hva de får. De fleste kundene kommer derfor tilbake.- Dette er verdier vi setter høyt, og vi står for det vi har sagt. Derfor har vi heller ikke engangskunder - de fleste kommer igjen. Vi har opplevd lite reklamasjoner og klager på sluttoppgjør, sa han til NETT NO i fjor.
De har en strategi om å gi best service i bransjen. De ønsker ikke nødvendigvis å bli oppfattet som billig, men som et firma med erfaring og kvalitet og som gir rette priser for begge parter.
Kjøpte egen gravemaskin som 17-åring
Jan Aage Blindheim kjøpte si første, brukte gravemaskin som 17-åring mens han var lærling i Rano.-Jeg tok noen gravejobber på kveldstid og gjorde det jeg kunne for å spare opp kapital. Jeg tok bussen til byggefelt husker jeg. Etterhvert leide jeg gravemaskina og meg ut til Rano, fortalte han i fjor.
Hans far og bestefar drev forøvrig i samme bransje.
Vi ønsker at kundene skal få forutsigbarhet og der kundene skal vite hva de får. De fleste kundene kommer derfor tilbake
Publisert: 10.04.2017 13:02
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:08