Havila Kystruten gjør endringer i organisasjonen
To nye ledere i hvert sitt virksomhetsområde.
Johanna Hansli (45) har inntil nylig vært selskapets «Head of Global Sales», og vil nå ta over ansvaret for salg og kundesenteret i selskapet, som salgsdirektør, opplyser Havila Kystruten i en pressemelding.
Lasse A. Vangstein (44) har vært selskapets kommunikasjonsansvarlig, og tar nå over ansvaret for kommunikasjon, marked og bærekraft som kommunikasjons- og markedsdirektør.
- Vi er en forholdsvis liten organisasjon som jobber tett sammen i det daglige, og føler det er fornuftig å gjøre denne endringen nå for å gjøre oss enda bedre rustet for det som ligger foran oss, sier administrerende direktør Bent Martini.
- Jeg er veldig glad for at Johanna og Lasse har tatt denne utfordringen med å lede disse virksomhetsområdene. Begge kjenner selskapet godt, og de har kapasiteten og kompetansen vi trenger for å lykkes med å bygge vår merkevare og øke salget i markedene hvor vi finner våre kunder.
Cruise-bakgrunn
Johanna Hansli har lang erfaring fra reiselivs- og cruisenæringen, og har tidligere jobbet med salg i Hurtigruten, WonderCruises og Royal Caribbean International.
Samtidig med endringen i salgsorganisasjonen, skal selskapet rekruttere en ny Key Account Manager med ansvar for det Skandinaviske markedet.
Lasse A. Vangstein har erfaring fra kommunikasjons- og markedsarbeid både i privat og offentlig sektor, i selskaper som Avinor, BoligPartner og Vålerenga Fotball. Det siste drøye året har han hatt ansvaret for Havila Kystrutens kommunikasjonsarbeid.
- For meg er det naturlig at kommunikasjon, marked og bærekraft jobber enda tettere sammen, og går inn i ny rolle med stor motivasjon. Vi har et fantastisk produkt, og jeg gleder meg stort til å være med å bidra til at Havila Kystruten blir enda mer kjent rundt om i verden, sier Vangstein.
Hansli og Vangstein trer offisielt inn i sine nye roller 1. juni.
Publisert: 30.05.2023 11:56
Sist oppdatert: 30.05.2023 13:03