Nytt
Raumabanen vil få støtte
Jernbaneverket stadfestar at godstransport på Raumabanen får pengar frå ny støtteordning.
Marius Rosbach
12.09.2019
Tidlegare i veka omtalte med tanke på ny godstransport på Raumabanen. Etter at Spiret i fjellpartiet Veslemannen raste, er det håp om grønt lys for frakt av gods på strekninga.
No er det klart at slik godstransport også vil få støtte frå ei ny midlertidig støtteordning for jernbanetransport.
– Vi kan stadfeste at kombinerte transportar og vognlast som går på Raumabanen vil omfattast av støtteordninga. Storleiken på støtta vil avhenge av kor mykje god som blir transportert, fortel Njål Svingheim i Jernbaneverket til NETT NO.
Regjeringa på inntil tre år for godstransport på jernbane.
Tiltaket og støtta blir helst velkomen av Stein Arve Waagan i Ålesund-avdelinga til transportkonsernet Freja.
– Vi har jobba saman med næringslivet for å få til ei slik støtteordning for jernbanetransport. I dag er det norske transportørar og stadig fleire utanlandske transportørar som køyrer kabotasje, som utgjer konkurransen, seier han til NETT NO.
Avdelingssjefen ser helst at det blir nytta norske transportører i enden av jernbanen ved Åndalsnes, slik at ein kan behalde arbeidsplassene og gi kvalitet til kundane.
Waagan fortalde til etter at speditørar har garantert for eit visst volum med gods.
Samferdsleminister Jon Georg Dale la 60 millionar kroner på bordet i revidert statsbudsjett tidlegare i år. Truleg kjem kring 90 millionar årleg til støtteordninga dei neste to åra.
Då tiltaket blei lagt fram påpeika regjeringa at ordninga skulle gå til selskap som driv kombinert transport som konteinarar og vognlast.
– Det er denne typen transport som er i direkte konkurranse med tungtransport på veg. Ordninga skal bidra til å auke konkurranseevna til desse typane jernbanetransport fram til særskilte tiltak for intrastruktur for godstransport på jernbanen får effekt, blei det opplyst den gong.
– Vi har heile tida hatt dialog med Green Cargo. Vi har fått positive signal og eg er optimistisk. No er iallfall ei av utfordringane rydda av vegen, sa Rauma-ordførar Lars Olav Hustad til frå fjellet Mannen.
Nytt tog med lokomotiv som kan gå både på batteri og diesel, er allereie kjøpt inn.
– Green Cargo har søkt om slottider frå starten av 2020, og nytt materiell er klarert. Det siste vi fekk høyre, var at det dei trengde litt meir tid til å skaffe nok kundar, sa Hustad.
No er det klart at slik godstransport også vil få støtte frå ei ny midlertidig støtteordning for jernbanetransport.
– Vi kan stadfeste at kombinerte transportar og vognlast som går på Raumabanen vil omfattast av støtteordninga. Storleiken på støtta vil avhenge av kor mykje god som blir transportert, fortel Njål Svingheim i Jernbaneverket til NETT NO.
Regjeringa på inntil tre år for godstransport på jernbane.
Har jobba for å få til ordning
Bakgrunnen for ordninga er at godsnæringa har slitt med dårleg lønnsemd og styresmaktene vil bidra til å få meir gods vekk frå landevegen.Tiltaket og støtta blir helst velkomen av Stein Arve Waagan i Ålesund-avdelinga til transportkonsernet Freja.
– Vi har jobba saman med næringslivet for å få til ei slik støtteordning for jernbanetransport. I dag er det norske transportørar og stadig fleire utanlandske transportørar som køyrer kabotasje, som utgjer konkurransen, seier han til NETT NO.
Avdelingssjefen ser helst at det blir nytta norske transportører i enden av jernbanen ved Åndalsnes, slik at ein kan behalde arbeidsplassene og gi kvalitet til kundane.
Waagan fortalde til etter at speditørar har garantert for eit visst volum med gods.
Les også:
60 millionar i år
Kor mykje Raumabanen vil vere avhengig av kor mykje gods som kjem på toga. Då må ein endeleg avtale først vere på plass.Samferdsleminister Jon Georg Dale la 60 millionar kroner på bordet i revidert statsbudsjett tidlegare i år. Truleg kjem kring 90 millionar årleg til støtteordninga dei neste to åra.
Då tiltaket blei lagt fram påpeika regjeringa at ordninga skulle gå til selskap som driv kombinert transport som konteinarar og vognlast.
– Det er denne typen transport som er i direkte konkurranse med tungtransport på veg. Ordninga skal bidra til å auke konkurranseevna til desse typane jernbanetransport fram til særskilte tiltak for intrastruktur for godstransport på jernbanen får effekt, blei det opplyst den gong.
Har kjøpt inn nytt tog
Green Cargo var det siste selskapet som hadde kontrakten med godstrafikk på strekninga. Etter fleire år med underskott,.– Vi har heile tida hatt dialog med Green Cargo. Vi har fått positive signal og eg er optimistisk. No er iallfall ei av utfordringane rydda av vegen, sa Rauma-ordførar Lars Olav Hustad til frå fjellet Mannen.
Nytt tog med lokomotiv som kan gå både på batteri og diesel, er allereie kjøpt inn.
– Green Cargo har søkt om slottider frå starten av 2020, og nytt materiell er klarert. Det siste vi fekk høyre, var at det dei trengde litt meir tid til å skaffe nok kundar, sa Hustad.
Les også:
Vi har jobba saman med næringslivet for å få til ei slik støtteordning for jernbanetransport
Publisert: 12.09.2019 05:56
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:39