– Alle budsjetter er blåst av banen. Kapasiteten på kjøkkenet er stengt, det er fysisk ikke mulig å selge flere tacoer i rushtiden, skriver medgründer i Cactus Taco, Ole Henrik Sæve til Nett No.
De serverer taco med egenutviklet tacokrydder, tacosauser og cheddarostesaus laget på norsk ost.
– Akkurat nå tror Cactus selger mest hjemmelaget guacamole i hele Bergen, skriver han videre.
Planene videre er å selge enda mer.

Nei til investorer
– Vi har ambisjoner om å bli en landsdekkende kjede, skriver Sæve.
Han forteller at de har signert avtale med Wolt og Foodora, men utsatt oppstart fordi de ikke klarer å holde unna køen.
Cactus har også fått henvendelser fra aktører som ønsker å investere og være mede på reisen videre.
– For oss er det viktig å bygge et best mulig konsept og sitte med hånden på rattet selv, så vi har takket pent nei til investorer, sier han videre.
Erfarne gründere
Sæve startet Cactus Taco sammen med Kristian Solheim og Lasse Smedsvig.
Solheim er gründer av det kjente frisørkjeden Cutters, og Smedsvig er gründer av Adams Matkasse og inkubatoren Askeladden, som står bak Dr.Dropin og Digg Pizza.
Sæve har selv startet Eiendomshjørnet, Norges største nettverk for eiendomsinvestorer.
Ideen om Cactus Taco kom etter en inspirasjonstur til New York, hvor trioen så at det spises mye pizza, burger og taco hjemme hos folk, men at markedet ute er dominert av pizza og burger.
– Det er et tomrom i markedet for rask, fersk og digg taco, skriver Sæve.
Publisert: 23.05.2025 10:19
Sist oppdatert: 23.05.2025 10:19






