Kort fortalt

Marknadsdelen til Nortura går ned

Stort fall siste to åra.

09.12.2019
NPK: Nortura har mista 6,3 prosent av marknaden på ti år. Spesielt dei to siste åra har delen gått ned. Ein svekt marknad kan òg påverke marknadsreguleringa.
Marknadsdelen til Nortura når det gjeld dei samla tilførslane av 4-beinte dyr, har gått ned frå 72,1 til 65,8 prosent på ti år, skriv .
Nedgangen har vore størst på griser med eit fall på 8,5 prosentpoeng medan oppslutninga om Nortura har halde seg betre blant storfe- og sauebønder.
Svekt marknadsposisjon kan få alvorlege følger både for Nortura, økonomien til bøndene og evna til å balansere marknaden, trur landbruksforskar i Nibio, Ivar Pettersen. Marknadsbalanseringa handlar om å kunne halde prisane oppe ved å redusere volumet, og krev makt til å kunne påverke samla mengde kjøtt i marknaden.
«Nortura har nok i mange tilfelle redusert mengden tilført i markedet selv om det har gått ut over egen markedsandel. Det blir mindre attraktivt og mer og mer krevende, jo mindre markedsandel Nortura har», skriv han i ein kommentar til Nationen.

Publisert: 09.12.2019 09:34

Sist oppdatert: 10.02.2021 15:31