- Det er markedet som driver oss til dette. Vi vurderte flere alternativer, men landet på at vi må legge skipet i opplag.
Det sier administrerende direktør Per Ivar Fagervoll i Golden Energy Offshore (GEO), til.
Rederiet har (BSI), som eies av Ulstein Shipping AS.
- Det er planlagt langtidsopplag med mindre markedet skulle endre seg og vi får lengre jobber. Vi vil ikke gå i spot-markedet for å kjempe om smuler, sier Fagervoll.
- Det var viktig å få båten ut og teste den i markedet og vise at fungerer. Det har vært bare gode tilbakemeldinger på skip og mannskap, men ratene dekker knapt driftskostnadene, sier Fagervoll.
Når Blue Queen nå legges i opplagsbøyene, mister noen av de ansatte jobben. Hvor manger er ikke klart ennå.
- Vi gjør vårt ytterste for å flytte ansatte til andre steder i selskapet, sier Fagervoll.
- Tradisjonelt er det mer aktivitet om sommeren enn i vintersesongen, men allerede da så markedet svært lite oppløftende ut. Dermed valgte vi i samråd med BSI å ikke ta skipet ut i markedet, sier Fagervoll.
Medregnet de to skipene fra Blue Ship Invest opererer Golden Energy Offshore en flåte på syv plattformforsyningskip (PSV), hvorav de selv eier tre av båtene.
Rederiet har også to skip under bygging ved kinesiske Rainbow Offshore Heavy Industries, som skal leveres i første og andre kvartal neste år.
Fristen for , men er nå utsatt på ubestemt tid.
- Det er lite trolig at vi tar disse, sier Fagervoll.
- Vi har vært heldige og hatt henne i jamn og god drift. Men vi vurderer alternativene også her fra uke til uke, sier Fagervoll.
Det sier administrerende direktør Per Ivar Fagervoll i Golden Energy Offshore (GEO), til.
Rederiet har (BSI), som eies av Ulstein Shipping AS.
- Det er planlagt langtidsopplag med mindre markedet skulle endre seg og vi får lengre jobber. Vi vil ikke gå i spot-markedet for å kjempe om smuler, sier Fagervoll.
Noen mister jobben
Skipet fikk prøve seg et drøyt halvår i dette markedet etter hun ble .- Det var viktig å få båten ut og teste den i markedet og vise at fungerer. Det har vært bare gode tilbakemeldinger på skip og mannskap, men ratene dekker knapt driftskostnadene, sier Fagervoll.
Når Blue Queen nå legges i opplagsbøyene, mister noen av de ansatte jobben. Hvor manger er ikke klart ennå.
- Vi gjør vårt ytterste for å flytte ansatte til andre steder i selskapet, sier Fagervoll.
Søsterskipet rett i opplag
GEO har også management på søsterskipet Blue King, som gikk rett i opplagsbøyene etter ferdigstilling i april i år.- Tradisjonelt er det mer aktivitet om sommeren enn i vintersesongen, men allerede da så markedet svært lite oppløftende ut. Dermed valgte vi i samråd med BSI å ikke ta skipet ut i markedet, sier Fagervoll.
Medregnet de to skipene fra Blue Ship Invest opererer Golden Energy Offshore en flåte på syv plattformforsyningskip (PSV), hvorav de selv eier tre av båtene.
Les også:
Rederiet har også to skip under bygging ved kinesiske Rainbow Offshore Heavy Industries, som skal leveres i første og andre kvartal neste år.
Fristen for , men er nå utsatt på ubestemt tid.
- Det er lite trolig at vi tar disse, sier Fagervoll.
Vurderer fortløpende
Det eneste skipet de har igjen i spot-markedet nå, er PSV-en Energy Insula.- Vi har vært heldige og hatt henne i jamn og god drift. Men vi vurderer alternativene også her fra uke til uke, sier Fagervoll.
Vi vil ikke gå i spot-markedet for å kjempe om smuler
Publisert: 16.10.2015 08:48
Sist oppdatert: 10.02.2021 13:48