Segla skal monterast på skipet SC Connector. Under gode vindforhold skal skipet kunne segle utan bruk av hovedmotor.
– Internasjonal godstransport er ei av dei uløyste utfordringane på vegen mot utsleppsfri sjøtransport. Dette er store skip som går langt og krev mykje energi. Rotorsegl kan vere noko av løysinga, seier marknadssjef Astrid Lilliestråle i Enova i ei pressemelding.
– Rotorseglteknologien er lite brukt tidlegare, og då kun som avlastning av hjelpemaskineriet. Fraktefartøyet til Sea-Cargo er det første vi er kjend med der rotorsegl åleine kan stå for framdrifta når vêrtilhøva tillet det.
- Kombinasjonen mellom rotorsegl og batteri kan gjere det muleg med utsleppsfrie fraktefartøy om berre få år, og innovasjon som dette er akkurat det vi treng om vi skal klare å redusere utsleppa raskt nok, seier Lilliestråle.
Enova har no støtta perosjektet med 18,8 millionar kroner.
– Prosjektet vertviktig for å vise at rotorseglteknologien kan brukast til meir enn hjelpekraft. Skipet si seglingsrute er i eit område med mykje vind, noko som gjer det til eit veleigna fartøy å teste ut teknologien på i full skala.
- Dersom teknologien viser seg å fungere godt i praksis, er den relevant for alle skip som har plass til ein slik installasjon, sier Lilliestråle i Enova.
Skipet er 154,5 meter langt, 22,7 meter breidt og har eit samla dekksareal på 1920 kvadratmeter.
Fraktefartøyet SC Connector går i fast rute mellom Rotterdam, Immingham og Vestlandet.
– Internasjonal godstransport er ei av dei uløyste utfordringane på vegen mot utsleppsfri sjøtransport. Dette er store skip som går langt og krev mykje energi. Rotorsegl kan vere noko av løysinga, seier marknadssjef Astrid Lilliestråle i Enova i ei pressemelding.
35 meter høge segl
Segla vert 5 meter i diameter og 35 meter høge, og kan senkast ved behov.– Rotorseglteknologien er lite brukt tidlegare, og då kun som avlastning av hjelpemaskineriet. Fraktefartøyet til Sea-Cargo er det første vi er kjend med der rotorsegl åleine kan stå for framdrifta når vêrtilhøva tillet det.
- Kombinasjonen mellom rotorsegl og batteri kan gjere det muleg med utsleppsfrie fraktefartøy om berre få år, og innovasjon som dette er akkurat det vi treng om vi skal klare å redusere utsleppa raskt nok, seier Lilliestråle.
Enova-støtte
Selskapet forventar at bruken av dei roterande segla vil redusere drivstofforbruket og CO2-utsleppa med 25 prosent.Enova har no støtta perosjektet med 18,8 millionar kroner.
– Prosjektet vertviktig for å vise at rotorseglteknologien kan brukast til meir enn hjelpekraft. Skipet si seglingsrute er i eit område med mykje vind, noko som gjer det til eit veleigna fartøy å teste ut teknologien på i full skala.
- Dersom teknologien viser seg å fungere godt i praksis, er den relevant for alle skip som har plass til ein slik installasjon, sier Lilliestråle i Enova.
Rotterdam - Vestlandet
SC Connector vart overlevert frå Fosen Mek Verksted i 1997.Skipet er 154,5 meter langt, 22,7 meter breidt og har eit samla dekksareal på 1920 kvadratmeter.
Fraktefartøyet SC Connector går i fast rute mellom Rotterdam, Immingham og Vestlandet.
Dersom teknologien viser seg å fungere godt i praksis, er den relevant for alle skip som har plass til ein slik installasjon
Publisert: 25.06.2020 12:16
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:58