Disse vant årets industridesignpriser
Årets oppstartsbedrift fra bygd med lang konfeksjonstradisjon. Sjekk årets IDC-prisvinnere.
Som en del av industridesignkonferansen IDC blir det hvert år delt ut priser til bedrifter i regionen som utmerker seg med godt design.
Torsdag kveld ble det delt ut priser i fem kategorier på Pir-huset i Ålesund og følgende bedrifter vant:
Årets visuelle identitet - Glamox
Juryen mener at Glamox har revitalisert og videreutviklet en visuell identitet som er gjenkjennbar og samtidig nyskapende og funksjonell. Den nye visuelle identiteten ble svært godt tatt i mot internt og har også fått mye internasjonal oppmerksomhet.
(andre nominerte: Hotel 1904, Wattn, Dampsentralen, og Horisont)
Årets industridesignselskap - Ulstein Group
Juryen skriver at skipsbyggerkonsernet har bygd opp sterk lokal designkompetanse, og bruker design som helhetlig verktøy for å lage gode løsninger strategisk, fysisk og digitalt.
(andre nominerte: OSC - Offshore Simulator Centre, Solwr, Wavefoil og Spilka)
Årets brand - Slettvoll
Juryen mener at Slettvoll har jobbet med merkevarebygging systematisk og nyskapende over lengre tid, med stadig å fornye seg samtidig som den har et uttrykk av tidløshet og soliditet.
(andre nominerte 62 Nord, Blæst, Solwr og Stikk Ut!)
Årets Industrielle oppstartbedrift - Kaape
Juryen mener vinneren har utmerket seg ved at de skaper vakre, spennnende og tildels tidløse produkter, og tar opp arven fra tidligere industriell virksomhet i regionen.
(andre nominerte Exotek, Syportalen, Motivic Labs og Roge)
Bærekraftprisen - Spilka
Juryen skriver at Spilka mener det de sier gjennom lange garantier og relle sirkulære løsninger, og evner å fornye seg over tid. De har også høyt innovasjonsnivå i et segment de ikke tidligere har vært tilstede.
(andre nominerte C Food Norway, Norwegian Hydrogen, Stikk Ut! og Wavefoil)
Publisert: 20.10.2022 22:20
Sist oppdatert: 26.10.2023 13:14