Havila capella gassfylling foto kjetil 11
LNG-DRIFT: Havila Capella er det første av fire skip som er sett i trafikk på strekninga Bergen-Kirkenes. Skip nummer to skal i trafikk i mai, og dei to siste i haust. Foto: Kjetil Haanes
Nytt

Gasspris-hopp for Havila Kystruten

Reiarlaget forhandlar med departementet etter betydeleg høgare drivstoffkostnadar.

28.03.2022

Havila Kystruten-skipa går på naturgass, i kombinasjon med batteridrift i på kortare fjordstrekningar.

Gassprisauken i haust og vinter har sprengt dei opphavleg kostnadskalkylene og krigen i Ukraina har gjort det enda verre, går det fram av Havila Kystruten sin kvartalsrapport pr. 4. kvartal 2021.

Les børsmelding her

Forhandlar med Samferdselsdepartementet
Havila Kystruten as og konkurrenten Hurtigruten ASA har ein avtale om å trafikkere sambandet tur retur Bergen-Kirkenes med kombinerte gods og passasjerfartøy, og får offentleg støtte for å gjere det.

No har Havila Kystruten innleia forhandlingar med Samferdselsdepartementet "om ekstraordinære tiltak" som følge av gassprisauken, ifølgje kvartalsrapporten:

"Som følge av energikrise er selskapets kostnader til forbruk av gass (LNG) betydelig høyere enn det som er lagt til grunn i selskapets driftskalkyler. Selskapet vurderer og iverksetter tilgjengelige tiltak for å kompensere for økte kostnader.
Energiprisene er ytterligere forverret av krigssituasjonen i Europa. Selskapet har i henhold til avtalen med Samferdselsdepartementet innledet forhandlinger om ekstraordinære tiltak som følge av utviklingen i energipriser
."

Uavklart om finansiering
Havila Kystruten har ein finansieringsavtale med datterselskap av det statseigde russiske finansieringselskapet GTLK, det eine registrert i Hong Kong det registrert andre i Irland. GTLK-selskap skal overta eigarskapet til kvar sine to skip etterkvart som dei blir overlevert frå verftet i Tyrkia, og leige dei attende til Havila Kystruten. Havila Kystruten har rett til å kjøpe skipa attende etter to år og plikt til å kjøpe dei attende etter ti år.

GTLK er ikkje sett på sanksjonsliste og så langt har GTLK-selskapa oppfyllt alle sine avtalar med Havila Kystruten, ifølgje ei børsmelding.

GTLK-systemet eig mellom anna mange Aeroflot-fly, som er nekta å fly i Vesten, og dermed misser store inntekter.

"Ledelsen i Havila Kystruten forholder seg til myndighetenes beslutninger og anbefalinger til enhver tid, og følger utviklingen nøye samt iverksetter de tiltak som situasjonen krever.", heiter det i kvartalsrapporten.

Havila Kystruten as
4. kvartal. I mill. kroner2021
Driftsinntekt8,6
Driftsresultat-64,6
Resultat før skatt-54,1
Havila Kystruten as

Pr. 4. kvartal. I mill. kroner

20212020
Driftsinntekt44,60
Driftsresultat-112,7-81,4
Resultat før skatt-132,9-54,8

Publisert: 28.03.2022 19:43

Sist oppdatert: 29.03.2022 08:15

Mer om