Peter Aakre i Aalesund Protective Wear sa til NETT NO i fjor sommer at de regnet med å omsette for 150 millioner kroner i fjor når man også inkluderte tallene fra flyteplagg-produsenten Regatta, som de kjøpte i mai i fjor.
Les også:
Det klarte de. Mens Aalesund Protective Wear i fjor fikk en omsetning på 100 millioner kroner og et resultat før skatt på 19 millioner kroner (se tabell), havnet omsetningen i Regatta på 53 millioner og med et resultat før skatt på 3,6 millioner.
Les også:
- Vi skal integrere to kulturer, men det blir den beste og kjappeste sammenslåingen av selskap som jeg har kjøpt noen gang. Vi bygger også 400 m2 nye lokaler på Vatne og der Regatta skal være på plass i slutten av september. Fra nyttår er vi oppe og går med fokus på vanlig drift igjen, sa han i august i fjor.
Fra 1. januar i år er Regatta forøvrig innfusjonert i Aalesund Protective Wear.
Aalesund Protective Wear driver design, utvikling, produksjon/import og salg av regnklær og arbeidsklær under merkevarene Aalesund Oljeklede, Strakofa og Blæst.
- Nye produkter forventes å gi ytterligere vekst og synergier og selskapet forventer fortsatt lønnsom vekst, skriver de.
Les også:
- Det går bra. Vi har solgt dameregnfrakker for 12 millioner kroner, med 60 prosent eksport. Siste kolleksjonen går rett hjem, men det er hardt arbeid som ligger bak. Vi har klare og tydelige mål, og er opptatt av å ikke gape over for mye i gangen, sa Peter Aakre i august i fjor.
Aalesund Protective Wear klarer å oppnå svært gode marginer.
- Grunnen til marginene er at vi gjør en god jobb i alle ender, både når det gjelder utvikling, produksjon, kvalitet og leveringshurtighet. 98 prosent av ordrene vi får, sender vi samme dagen, sa han videre.
Konsernet fkk i fjor et resultat på ca. 16 millioner kroner, mot 26 millioner året før. Nedgangen i fjor skyldes oppkjøp og investeringer i merkevarebygging, markedsarbeid og omprofilering ifølge årsmeldinga i fjor.
Konsernet hadde 30 ansatte i fjor. Det er Peter Aakre som eier konsernet.
Les også:
Det klarte de. Mens Aalesund Protective Wear i fjor fikk en omsetning på 100 millioner kroner og et resultat før skatt på 19 millioner kroner (se tabell), havnet omsetningen i Regatta på 53 millioner og med et resultat før skatt på 3,6 millioner.
Les også:
Fokus på sammenslåing i fjor
Fokuset til Aalesund Protective Wear og Peter Aakre i fjor, var sammenslåingen med Regatta.- Vi skal integrere to kulturer, men det blir den beste og kjappeste sammenslåingen av selskap som jeg har kjøpt noen gang. Vi bygger også 400 m2 nye lokaler på Vatne og der Regatta skal være på plass i slutten av september. Fra nyttår er vi oppe og går med fokus på vanlig drift igjen, sa han i august i fjor.
Fra 1. januar i år er Regatta forøvrig innfusjonert i Aalesund Protective Wear.
Aalesund Protective Wear driver design, utvikling, produksjon/import og salg av regnklær og arbeidsklær under merkevarene Aalesund Oljeklede, Strakofa og Blæst.
Lykkes med varemerkene
Selskapet har lykkes i markedet med sine varemerker. Styret skriver i årsmeldinga i fjor at de har styrket sin posisjon både i nye markeder og markeder de historisk har vært i.- Nye produkter forventes å gi ytterligere vekst og synergier og selskapet forventer fortsatt lønnsom vekst, skriver de.
Les også:
- Det går bra. Vi har solgt dameregnfrakker for 12 millioner kroner, med 60 prosent eksport. Siste kolleksjonen går rett hjem, men det er hardt arbeid som ligger bak. Vi har klare og tydelige mål, og er opptatt av å ikke gape over for mye i gangen, sa Peter Aakre i august i fjor.
Aalesund Protective Wear klarer å oppnå svært gode marginer.
- Grunnen til marginene er at vi gjør en god jobb i alle ender, både når det gjelder utvikling, produksjon, kvalitet og leveringshurtighet. 98 prosent av ordrene vi får, sender vi samme dagen, sa han videre.
Inngår i Aakre Holding-konsernet
Selskapene inngår i Aakre Holding-konsernet, som også består av Strakofabygget as og Borgundfjordveien 58 as.Konsernet fkk i fjor et resultat på ca. 16 millioner kroner, mot 26 millioner året før. Nedgangen i fjor skyldes oppkjøp og investeringer i merkevarebygging, markedsarbeid og omprofilering ifølge årsmeldinga i fjor.
Konsernet hadde 30 ansatte i fjor. Det er Peter Aakre som eier konsernet.
Publisert: 30.07.2018 13:00
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:24