(NPK-NTB): Klagen gjeld om selskapet tek seg dobbelt betalt for køyeplassane om bord.
Kjernen i klagen er at reiarlaget ikkje set av nok plassar til såkalla distansereisande på hurtigrutene, skriv .
Distansereisande er passasjerar som ikkje er cruiseturistar, men tek hurtigruta ei kortare strekning.
I klagen blir det påstått at reiarlaget ikkje held av nok plassar, og at køyene i staden går til cruiseturistar.I følgje klagen skal det gi selskapet mellom 50 og 100 millionar kroner i ekstra inntekter.
Hurtigruten er kjent med klagen, men stiller seg uforståande til påstandane. Argumentasjonen er den same som i ein klage Nordland fylkeskommune leverte i fjor, men fylket seier den aktuelle klagen ikkje stammar frå dei.
Den gangen slo EFTA-domstolen fast at staten hadde gitt Hurtigruten ulovlig statsstøtte i 2008, da selskapet var i pengetrøbbel, skriv Nord24.
Dommen førte til at Hurtigruten ASA tok i 2012-reknskapet .
Staten blei dømt fordi Hurtigruten fikk attende deler av NOx-avgifta for 2007 og bidraget til NOx-fondet i 2008 og framover.
Hurtigruten fikk også ei generell gjordgjering i 2008, i tillegg til lovnad om løyve til å ta ut eitt skip av drift i vintersesongen for å spare pengar.
Kjernen i klagen er at reiarlaget ikkje set av nok plassar til såkalla distansereisande på hurtigrutene, skriv .
Distansereisande er passasjerar som ikkje er cruiseturistar, men tek hurtigruta ei kortare strekning.
100 millionar ekstra
Etter avtalen med staten må Hurtigruten halde av 120 køyer til slike «vanlege passasjerar».I klagen blir det påstått at reiarlaget ikkje held av nok plassar, og at køyene i staden går til cruiseturistar.I følgje klagen skal det gi selskapet mellom 50 og 100 millionar kroner i ekstra inntekter.
Ber om informasjon
– Esa har ikkje tatt stilling til innhaldet i klagen, men vi har bedt styresmaktene i Noreg om informasjon for å kunne vurdere klagen nærmare, seier presse- og informasjonsansvarleg Andreas Kjeldsberg Pihl i Esa.Hurtigruten er kjent med klagen, men stiller seg uforståande til påstandane. Argumentasjonen er den same som i ein klage Nordland fylkeskommune leverte i fjor, men fylket seier den aktuelle klagen ikkje stammar frå dei.
Dømt i 2012
I oktober 2012 blei Noreg dømt av EFTA-domstolen for ulovleg statstøtte til Hurtigruten ASA.Den gangen slo EFTA-domstolen fast at staten hadde gitt Hurtigruten ulovlig statsstøtte i 2008, da selskapet var i pengetrøbbel, skriv Nord24.
Dommen førte til at Hurtigruten ASA tok i 2012-reknskapet .
Staten blei dømt fordi Hurtigruten fikk attende deler av NOx-avgifta for 2007 og bidraget til NOx-fondet i 2008 og framover.
Hurtigruten fikk også ei generell gjordgjering i 2008, i tillegg til lovnad om løyve til å ta ut eitt skip av drift i vintersesongen for å spare pengar.
Publisert: 08.07.2014 09:43
Sist oppdatert: 10.02.2021 13:34