– Denne kontrakten viser at Sinopacific har tillit til våre design og integrerte systemer, sier Ronny Pål Kvalsvik, salgssjef for offshore i Rolls-Royce ei pressemelding fra Rolls-Royce Marine tirsdag.
Han opplyser at designet er utviklet i samarbeid med reder og verft, og det er lagt stor vekt på teknologi som sparer drivstoff og reduserer utslipp, og som samtidig gir høy sikkerhet og lave driftskostnader.
De to forsyningsskipene er av typen UT 771 WP. Fartøyene vil bli NIS-registrert.
– Sinopacific samarbeider med de beste om løsninger som representerer merverdier for kundene våre, sier Vivian Ye, leder av selskapets Supply Chain Centre.
–Vi er opptatt av å ha en åpen plattform for å dele og stimulere til bærekraftig innovasjon i skipsbygging, og samarbeidet med Rolls-Royce har vært viktig for oss.
I tillegg til design og motorer, skal Rolls-Royce levere thrustere, elektrosystemer, bulkhåndteringsanlegg, dekksmaskineri, automasjons- og kontrollsystemer, samt dynamisk posisjoneringssystem (DP), som holder fartøyet i posisjon uten bruk av ankere.
Rolls-Royce er til stede på Marintec, den største maritime messen i Asia denne uken.
Sinopasific blir ledet av Simon Liang, en av kinas mektigste forretningsmenn. Sinopasific har også norsk avdeling med hovedkontor i Fosnavåg, ledet av Ole Zahl.
Han opplyser at designet er utviklet i samarbeid med reder og verft, og det er lagt stor vekt på teknologi som sparer drivstoff og reduserer utslipp, og som samtidig gir høy sikkerhet og lave driftskostnader.
De to forsyningsskipene er av typen UT 771 WP. Fartøyene vil bli NIS-registrert.
Wave piercing baug
Kontrakten inkluderer MTU-motorer i en integrert motor- og framdriftspakke. WP i typebetegnelsen forteller at fartøyene har den karakteristiske wave piercing baugen som reduserer bølgemotstanden i grov sjø.– Sinopacific samarbeider med de beste om løsninger som representerer merverdier for kundene våre, sier Vivian Ye, leder av selskapets Supply Chain Centre.
–Vi er opptatt av å ha en åpen plattform for å dele og stimulere til bærekraftig innovasjon i skipsbygging, og samarbeidet med Rolls-Royce har vært viktig for oss.
I tillegg til design og motorer, skal Rolls-Royce levere thrustere, elektrosystemer, bulkhåndteringsanlegg, dekksmaskineri, automasjons- og kontrollsystemer, samt dynamisk posisjoneringssystem (DP), som holder fartøyet i posisjon uten bruk av ankere.
22 fartøy
De to fartøyene skal leveres høsten 2015. Det er for tiden 22 Rolls-Royce UT-fartøyer under bygging i Kina. Mer enn 170 redere over hele verden har nå fartøyer med UT-design i sine flåter.Rolls-Royce er til stede på Marintec, den største maritime messen i Asia denne uken.
Sinopasific blir ledet av Simon Liang, en av kinas mektigste forretningsmenn. Sinopasific har også norsk avdeling med hovedkontor i Fosnavåg, ledet av Ole Zahl.
Publisert: 03.12.2013 09:18
Sist oppdatert: 10.02.2021 13:30