Staten vegvesen foreslår i et høringsbrev til Samferdselsdepartementet at alle fjordkrysninger langs E39 i Møre og Romsdal først kommer etter 2028, skriver .
Møreaksen ligger i dag inne i Nasjonal Transportplan med byggestart i 2023, men fagetaten mener fjordkryssingen av Romsdalsfjorden bør vente. I fagetatens innspill til Nasjonal Transportplan for 2022-2027, er ingen av E39-prosjektene i Møre og Romsdal prioritert.
Om Stortinget går inn for en såkalt høy ramme for investeringene i perioden, mener vegvesenet at E136 ved Veblungsnes ved Åndalsnes skal utbedres, i tillegg til utbedringer mellom Dombås og Bjorli, og Innfjorden og Vestnes.
Selskapet Nye Veier har også kommet med sine innspill og mener Romsdalsaksen er uaktuell – og at ferjealternativet bør utredes mer, ifølge avisa. Innspillene fra transportetatene skal nå .
Møreaksen ligger i dag inne i Nasjonal Transportplan med byggestart i 2023, men fagetaten mener fjordkryssingen av Romsdalsfjorden bør vente. I fagetatens innspill til Nasjonal Transportplan for 2022-2027, er ingen av E39-prosjektene i Møre og Romsdal prioritert.
Om Stortinget går inn for en såkalt høy ramme for investeringene i perioden, mener vegvesenet at E136 ved Veblungsnes ved Åndalsnes skal utbedres, i tillegg til utbedringer mellom Dombås og Bjorli, og Innfjorden og Vestnes.
Selskapet Nye Veier har også kommet med sine innspill og mener Romsdalsaksen er uaktuell – og at ferjealternativet bør utredes mer, ifølge avisa. Innspillene fra transportetatene skal nå .
Publisert: 18.03.2020 22:56
Sist oppdatert: 10.02.2021 15:29





