Allerede i januar i år gikk Fosnavåg-rederiet Havila ut i markedet og annonserte at .
Med en flåte på 28 høyt belånte offshore-skip, og et nådeløst marked, var det ikke mulig å betjene renter og avdrag.
Siden har samtlige norske offshore-rederier av noen størrelse gjort det samme, og noen er i mål. Men for Havila er konkursspøkelset i høyeste grad fortsatt reelt.
forteller administrerende direktør Njål Sævik i rederiet hvordan han har opplevd å måtte si opp gode folk.
Han svarer også dem som mener Havila og de andre norske rederiene har bygget for sofistikerte skip, og forteller hva han mener de har å lære av John Fredriksen.
Med en flåte på 28 høyt belånte offshore-skip, og et nådeløst marked, var det ikke mulig å betjene renter og avdrag.
Siden har samtlige norske offshore-rederier av noen størrelse gjort det samme, og noen er i mål. Men for Havila er konkursspøkelset i høyeste grad fortsatt reelt.
forteller administrerende direktør Njål Sævik i rederiet hvordan han har opplevd å måtte si opp gode folk.
Han svarer også dem som mener Havila og de andre norske rederiene har bygget for sofistikerte skip, og forteller hva han mener de har å lære av John Fredriksen.
Publisert: 19.09.2016 14:44
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:00