Invo Odd Christian Rønning Afshan Malik Roberth Klemetsen foto Invo 11
OSLO-VEKST: Odd Christian Rønning (t.v.) og Roberth Klemetsen starta opp it-selskapet Invo i 2004. I løpet av året dobler de salgsavdelinga i Oslo som ledes av Afshan Malik. Hun rykker nå opp i ledergruppa som salg- og markedssjef. Foto: Invo
Nytt

It-selskap vokser i Oslo og Ålesund

– Klart det er gøy, sier den ene av de to Invo-gründerne. Nå er målet en dobling i ansatte og tredobling i omsetning.

Marius Rosbach
21.01.2022

It-selskapet Invo er i vekst og er i ferd med å trappe opp salgsapparatet kraftig. Etter å ha vokst jevnt og trutt siden oppstarten i 2004, har selskapet satt seg ambisiøse mål framover.

– Vi satser på å tredoble omsetninga vår til 100 millioner de neste tre åra. Det vil i tilfelle bety en dobling av antall ansatte, forteller administrerende direktør Roberth Klemetsen til NETT NO.

Han starta opp it-selskapet i Ålesund sammen med Odd Christian Rønning, som også er aktiv i drifta som finansdirektør.

Lønnsomheten har skutt fart de siste fem åra, med en resultatmargin på godt over ti prosent. Omsetninga i 2022 vil nærme seg 40 millioner kroner.

– Det er klart det er gøy å oppleve medvind, sier Klemetsen om situasjonen.

Vi satser på å tredoble omsetninga vår til 100 millioner de neste tre åra
Roberth Klemetsen

Skal ansette 10-12 nye i år
It-selskapet er «ISV Gold Partner» for Microsoft og har kunder over store deler av landet. Hovedkontor, utvikling og prosjektledelse er i Ålesund. I Oslo er det hovedsaklig salg og marked som holder til, men også noe prosjektledelse.

I dag teller Invo 25 personer, etter å ha ansatt flere nye det siste halvåret. Flere ansatte er også på vei inn.

– Bare i år skal vi ansette 10-12 personer - de fleste i Ålesund, fortsetter Klemetsen.

Et ønske om best mulig oppfølging av en økende kundemasse, samtidig som de sikrer tilvekst av nye kunder – også utenfor Norges grenser, ligger bak oppbemanningen.

Trapper opp i Oslo
It-selskapet er også i ferd med å utvide Oslo-avdelinga. Allerede for sju-åtte år siden tok Invo skrittet ut av hjembyen, og etablerte salg- og markedskontor i Oslo.

Her har de rekruttert jevnt siden oppstarten, og nå er de i ferd med å rekruttere seks nye ansatte her – hovedsakelig på salg. Slik skal de være rigget for å håndtere videre vekst framover. Klemetsen er trygg på at lønnsomheten vil vedvare.

– Vi har ferdig utvikla løsninger og ligger an til å doble antall kunder, forteller Klemetsen.

– Nåo har Invo drevet i 18 år og opparbeidet en solid kundeportefølje og gode referanser. Det øker tryggheten ved det å velge oss, legger han til.

Vi har ferdig utvikla løsninger og ligger an til å doble antall kunder
Roberth Klemetsen
Invo montasje hoel haukaas malik 11
NY ROLLER: Tre Invo-ansatte som blir sentrale på ulike områder framover. Therese Hoel (f.v.), Christoffer Haukås og Afshan Malik. Foto: Invo

Ny i ledergruppa
I hovedstaden jobber allerede Afshan Malik. Hun løftes nå inn i ledergruppa i ny rolle som salg- og markedssjef. Hun har gått gradene i selskapet og startet som markedssjef i fjor.

Invo-sjef Klemetsen er full av lovord om Malik, som nå får en viktig rolle med å bygge opp staben i Oslo. I en pressemelding om nyansettelsen utaler han at ingen kjenner kulturen, kundene og produktene til Invo bedre en henne.

– Afshan har levert knallsterke resultater og vist imponerende utvikling. Vi er utrolig glade for at hun nå ønsker å ta ansvar for et av Invos viktigste vekstområder, sier han.

Malik er også en viktig årsak til at 30 prosent av salgsinntektene i fjor kommer via henvendelser fra sosiale medier, webinarer, innholdsmarkedsføring, nyhetsbrev og nettsøk.

Flere erfarne forsterkninger
I løpet av det siste halvåret har Invo blant annet hentet Therese Hoel fra Ålesund kommune. Den erfarne prosjektlederen skal være med å styrke Invo sin satsning mot interkommunal - og offentlige sektor.

I fjor høst ble også sunnmøringen Christoffer Haukås «hentet hjem» til Ålesund fra Bergen. Haukås som opprinnelig kommer fra Brattvåg, skal lede selskapets produkt- og utviklingsavdeling med mål om å kapre nye marked.

Publisert: 21.01.2022 10:54

Sist oppdatert: 21.01.2022 12:44

Mer om