Innspurten på arbeidet med hybridskipet Color Hybrid har teke lengre tid enn planlagd for Ulstein verft, og den første ordinære turen er utsett - per no til 9. august.
Jomfruseglasen for den nye Sandefjord-Strømstad-ferja til Color Line skulle eigentleg gå 26. juli, og endringane råkar fleire tusen passasjerar. Billettane til den historiske turen vart utselt i løpet av kort tid. Color Line vil ta kontakt med alle passasjerane som får tilbod om å endre reisedato.
Dei reisande kan også ta turen som planlagd – og Bohus-ferja og Color Viking vil gå inntil Color Hybrid kjem i drift, opplyser reiarlaget på sine .
Konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt, Helge Otto Mathisen, i Color Line påpeiker at skipet er stort, nyskapande og komplekst.
– Årsaka til forseinkinga kan enkelt forklarast ved dette, opplyser han til NETT NO.
– Prøveturen har gått etter planen og det er vi svært glade for. No ligg skipet til kai for siste klargjering og vasking, slik at vi kan levere det innan kort tid, opplyser organisasjons- og kommunikasjonsdirektør Lene Trude Solheim i Ulstein Group til NETT NO etter at prøveturen er unnagjort.
Ho opplyser at skipet vert levert «så raskt som mogleg».
– Det er mange ulike aktivitetar som følgjer med eit så stort, innovativt og nyskapande prosjekt. Det er mange enkeltoppgåver som skal løysast og det er svært mange underleverandørar som skal levere sine produkt. Sjølv om det har teke noko lengre tid enn først planlagd, så er vi utroleg stolte over at vi no straks er klare for å levere skipet.
Ulstein Verft har opsjon på eit tilsvarande skip til Color Line. Mathisen i reiarlaget påpeiker at det ikkje er uvanleg at skip er forsinka frå norske verft.
– Og her har verftet, vi som reiarlag og mange underleverandørar hausta viktig erfaring. Det er avgjerande for at norsk maritim næring skal kunne utvikle seg og ta spranget inn i den nye tid, prega av bærekraftig løysingar og avansert teknologi, skriv han i ein e-post til NETT NO.
Det er planlagd dåp i Oslo i august og før overlevering frå verftet vert det ein enkel samkome i samband med flaggskifte før skipet går frå kai.
Color Hybrid er det første av denne typen passasjerfartøy verftet har bygd etter at dei retta seg inn mot nye marknader i kjølvatnet av offshorekollapsen. Med ei lengde på 160 meter er det også mellom dei største fartøya levert frå verftet nokon gong.
Skipet vil gå ut og inn frå Sandefjord nærast lydlaust og utan utslepp. Det skjer takka vere ei batteripakke på 65 tonn.
Batteria kan ladast på ein time via en kabel frå landstrømanlegg på kaia. Skipet har også et varmereservoar som nyttar varmen frå kjølevatnet og eksosen, til oppvarming.
Dei 43 meter lange skipslogoane er – og Designen er det Fosen som har teikna.
Det blir utvida shopping- og servicetilbod med store butikkar og tre spisestader om bord. På bruvingen er det glasgolv slik at passasjerane kan følgje med på bølgjene og sjøen under.
Det har førebels vist seg å vere i cruise- og passasjerskipmarknaden. Også Kleven og Vard har nyleg hatt problem med å levere nye fartøy til avtalt tid.
Jomfruseglasen for den nye Sandefjord-Strømstad-ferja til Color Line skulle eigentleg gå 26. juli, og endringane råkar fleire tusen passasjerar. Billettane til den historiske turen vart utselt i løpet av kort tid. Color Line vil ta kontakt med alle passasjerane som får tilbod om å endre reisedato.
Dei reisande kan også ta turen som planlagd – og Bohus-ferja og Color Viking vil gå inntil Color Hybrid kjem i drift, opplyser reiarlaget på sine .
Konserndirektør for kommunikasjon og samfunnskontakt, Helge Otto Mathisen, i Color Line påpeiker at skipet er stort, nyskapande og komplekst.
– Årsaka til forseinkinga kan enkelt forklarast ved dette, opplyser han til NETT NO.
Vellukka prøvetur
Laurdag kom skipet tilbake til Ulsteinvik etter å ha . Måndag ligg skipet til kai ved verftet.– Prøveturen har gått etter planen og det er vi svært glade for. No ligg skipet til kai for siste klargjering og vasking, slik at vi kan levere det innan kort tid, opplyser organisasjons- og kommunikasjonsdirektør Lene Trude Solheim i Ulstein Group til NETT NO etter at prøveturen er unnagjort.
Ho opplyser at skipet vert levert «så raskt som mogleg».
– Utroleg
stolte
Solheim forklarar årsaka til at verftet ikkje når målet om jomfruseglasen 26. juli slik:– Det er mange ulike aktivitetar som følgjer med eit så stort, innovativt og nyskapande prosjekt. Det er mange enkeltoppgåver som skal løysast og det er svært mange underleverandørar som skal levere sine produkt. Sjølv om det har teke noko lengre tid enn først planlagd, så er vi utroleg stolte over at vi no straks er klare for å levere skipet.
Ulstein Verft har opsjon på eit tilsvarande skip til Color Line. Mathisen i reiarlaget påpeiker at det ikkje er uvanleg at skip er forsinka frå norske verft.
– Og her har verftet, vi som reiarlag og mange underleverandørar hausta viktig erfaring. Det er avgjerande for at norsk maritim næring skal kunne utvikle seg og ta spranget inn i den nye tid, prega av bærekraftig løysingar og avansert teknologi, skriv han i ein e-post til NETT NO.
Forseinka tre-fire månader
Skipet vert etter dagens plan tre-fire månader forseinka i høve tidsskjemaet då avtalen vart signert. Color Line hadde eigentleg planar om å ta i bruk skipet frå starten av sommarsesongen, men allereie i fjor vart det klart at den tidsplanen ville ryke. I juni meldte reiarlaget også at det hadde vore noko auka kostnader i prosjektet etter nye forhandlingar med verftet.
Det er planlagd dåp i Oslo i august og før overlevering frå verftet vert det ein enkel samkome i samband med flaggskifte før skipet går frå kai.
Color Hybrid er det første av denne typen passasjerfartøy verftet har bygd etter at dei retta seg inn mot nye marknader i kjølvatnet av offshorekollapsen. Med ei lengde på 160 meter er det også mellom dei største fartøya levert frå verftet nokon gong.
Les også:
Ladast på en time
Color Hybrid har fleire nyvinningar om bord og vart tidlegare i år kåra til Årets skip.
Skipet vil gå ut og inn frå Sandefjord nærast lydlaust og utan utslepp. Det skjer takka vere ei batteripakke på 65 tonn.
Batteria kan ladast på ein time via en kabel frå landstrømanlegg på kaia. Skipet har også et varmereservoar som nyttar varmen frå kjølevatnet og eksosen, til oppvarming.
Dei 43 meter lange skipslogoane er – og Designen er det Fosen som har teikna.
Det blir utvida shopping- og servicetilbod med store butikkar og tre spisestader om bord. På bruvingen er det glasgolv slik at passasjerane kan følgje med på bølgjene og sjøen under.
Direktørskifte
2018 vart det fjerde året med store tap for Ulstein Group, men selskapet hadde ved starten av året ei ordrebok på 3,2 milliardar – og har . I mai vart det sett inn ny verftsdirektør og Ulstein-leiinga uttalde at utviklinga og resultat over tid ikkje ved verftet ikkje hadde vore tilfredsstillande.Det har førebels vist seg å vere i cruise- og passasjerskipmarknaden. Også Kleven og Vard har nyleg hatt problem med å levere nye fartøy til avtalt tid.
Les også:
Analyse:
Sjølv om det har teke noko lengre tid enn først planlagd, så er vi utroleg stolte over at vi no straks er klare for å levere skipet
Publisert: 22.07.2019 08:02
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:37