Petter Aaland foto Marius 11
STILLE HALVÅR: Starten på 2023 var det stille hos bilforhandlar Petter Aaland. Fjoråret blei tøft for bransjen. Foto: Marius Rosbach
Analyser

Magert år i bilbransjen

Etter fleire gode år på rad, tente bilforhandlarane nesten ikkje pengar i fjor. Her er årets resultatoversikt.

17.08.2024
ANALYSE:

I 2021 hadde bilforhandlarane på Nordvestlandet i gjennomsnitt eit resultat før skatt på 4,2 prosent av driftsinntektene. Det er ein god resultatmargin i denne bransjen.

I fjor var resultatmarginen berre 0,2 prosent - og 12 av 32 selskap i Nett No si resultatoversikt gjekk i minus. Året før var det ingen som hadde underskot (sjå tabell under).

På Sunnmøre fall talet på nybilregistreringar med over 26 prosent i første halvår, samanlikna med første halvår i fjor.

Bråbrems er ordet.

Petter Aaland, dagleg leiar i Aaland Bil i Ålesund oppsummerer 2022 og 2023 på denne måten:

- Det som var utfordringa i fjor var voldsom kontraktsinngåing i 2022, masse bilar som skulle leverast før jul. Så snur det heile etter nyttår. Det blir fullstendig stopp.

I andre halvår løsna nybilsalet for bilforhandlaren i Fremmerholen.

– Vi er veldig heldig som har mange modellar (sjå tabell under). MG traff marknaden veldig godt og ein offensiv importør hadde gode kampanjar, seier han.

Også Citroën - eit anna av Aaland sine merke - hadde godt sal i andre halvår i fjor.

I år er det litt det same som i fjor, samtidig som Aaland ser at det er dei rimelegaste modellane som står for volumet.

Nett No har dekt bilbransjen sidan starten for avisa hausten 2013.

Den første resultatoversikta for bransjen vart publisert i 2014. Den viste korleis det gjekk med bilforhandlarane i 2013 og tittelen var «Store penger, liten profitt».

Då var problemet at forhandlarane sleit med store bruktbillager. Det viste seg at dei var kjøpt inn for dyrt i høve til kva det var råd å få seld dei for. Resultatmarginen vart halvert frå året før, til 1,3 prosent.

Les bakgrunn:

I 2023 er altså resultatmarginen enda lågare enn for ti år sidan. No tener forhandlarane alt for lite.

Den enkle forklaringa er at etterspørselen er dempa på grunn av høgare rente, samstundes som marknaden er litt metta etter høgt sal i fleire år.

Statistikk og forhandlarar Nett No har snakka med peikar óg på at kundane som kjøper nytt no, i større grad enn for to-tre år sidan, går etter dei rimlegaste modellane.

Statistikkgrunnlaget er litt tynt å konkludere på, men forhandlaren med relativt størst inntektsreduksjon på Nordvestlandet i fjor var Porsche-forhandlaren i Ålesund. Det er ikkje eit billegmerke.

Bransjen har og ei anna og meir grunnleggande utfordring, som forhandlarane ikkje har kontroll over: Dei siste åra har det vore store svingingar frå år til år, alt etter om bilmerka forhandlarane har hatt å tilby har vore attraktive eller ei.

Auken i populariteten til elbilane forsterkar effekten, mellom anna fordi utviklinga av nye elbilar har gått raskare enn utviklinga av bilar som går på bensin og diesel. Om eitt bilmerke traff godt eitt år, kunne konkurrenten godt ha den mest populære modellen året etter. Forhandlarane som hadde populære modeller fekk ein opptur, dei andre enn nedtur.

Koronapandemien og deretter krigen i Ukraina skapte store forstyrringar i forsyningslinene i bilbransjen. Det forseinka produksjonen og gjorde at kundar, for ein del modellar, måtte vente i over eitt år på å få levert bilen dei ville ha.

Populariteten til elbilane, mellom anna på grunn av reduserte avgifter og andre stimuleringstiltak, medfører óg ei uvisse om verdien i bruktmarknaden. Elbilar er framleis så nye at det er relativt få litt eldre elbilar i marknaden og dermed eit svakare erfaringsgrunnlag for å vurdere framtidig bruktbilverdi.

Bilforhandlerene i nordvest
Tall i mill. Kroner
Driftsinntekt Res.f.skatt
Selskap Bilmerker 2023 2022 2023 2022
Bertel O. Steen Møre og Romsdal Mercedes, Peugot, Kia 884,9 947,0 -22,4 15,3
Frydenbø Bil ASV as (tidligere Berg & Co) Audi, Skoda, Volkswagen 802,6 677,7 15,5 26,8
Frydenbø Bil Ålesund Volkswagen, Audi 666,2 664,3 21,9 27,7
Auto 8-8 Ålesund Nissan, Ford, Hyundai, Mazda, Seres 562,1 511,3 -2,5 19,9
Brages Bilforretning Toyota, Lexus 418,4 322,0 9,2 6,7
Nardo Bil Nordvest as Volvo 354,9 342,8 4,7 13,8
Auto 8-8 Sildnes & Haalas as Ford, Nissan, Seres 335,9 276,7 0,8 0,8
Toyota Nordfjord og Førde Toyota 335,5 315,8 10,1 19,8
Nardo Bil Ålesund Volvo 326,6 309,0 0,1 11,8
Frydenbø Bil Molde as Volkswagen, Audi 251,0 318,2 -7,2 8,5
Autozentrum Ålesund (Tdil Porsche Center Ålesund) Porsche 207,2 310,1 -30,7 4,8
Auto 8-8 Molde as Ford, Mazda, Hyundai 191,3 94,6 -4,9 2,2
Aaland Bil as DS, Citröen, MG, Subaru, Opel, Jeep, Fiat 189,3 184,1 -1,1 4,4
Fremme Skoda 178,6 146,0 -0,3 3,3
Harald Hustad Co as Toyota 168,1 130,5 15,0 1,7
Slatlem Molde as Skoda, Opel, Citroën 123,8 126,2 -7,2 0,6
Motor Forum Mitsubishi, Renault, Dacia, Hongqi 115,7 160,7 -1,6 3,0
Nerland Autosalg Chevrolet, Dogde, Ford Isuzu, 114,1 134,1 7,0 22,5
Bil & Gummiservice as (konsern) Opel, Byd, Isuzu, Jeep 106,2 122,8 -5,5 1,6
Ørsta Bil Nissan, Ford 97,0 90,2 4,9 3,8
Toyota Sunnmøre Toyota 91,9 85,4 3,8 3,4
Nextcar Suzuki, Isuzu, Maxus 79,6 115,0 0,0 5,1
Ulstein Bil Mazda, Hyundai 69,5 80,1 1,0 1,1
Bilhuset Sunde as Bruktbil-forhandlar 66,0 80,4 4,3 5,7
Stårheim Bilverksted Citröen, Opel, Mitsubishi, Hongqi 61,9 81,2 -2,5 1
Vest Auto Kia, Peugot 57,5 65,2 0,1 1,9
Bjørdal Bil Suzuki, Maxus, JAC 51,0 66,9 -1,4 0,2
Volda Bil Citröen 44,1 47,6 1,3 1,8
Stryn Mek. Verksted Ford, Subaru 42,3 45,5 -1,4 0,4
Sykkylven Bil Bruktbil-forhandlar 39,1 44,1 0,2 0,7
Eid Motor Hyundai 25,0 25,0 0,7 1,9
Åndalsnes Bilverksted as Ford 23,6 34,6 0,2 0,2
SUM 7080,9 6852,9 12,1 223,4
Bavaria Ålesund, Bavaria Molde, Tesla og Frydenbø Bilsenter Sandane er avdelinger i konsern, og har ikke offentlig tilgjengelige regnskap.

Publisert: 17.08.2024 05:00

Sist oppdatert: 20.08.2024 20:29

Mer om