Elle Melle vil være med å gjøre Ålesund enda bedre og bidra til å bygge en by med et bredere tilbud av tjenester og arbeidsplasser.
Dermed åpner de byrå-i-byrået også i sommer. I fjor ble Martine Rypdal Flølo og Karoline Aase de aller første i High July, studentbyrået i Elle Melle som bare har sommeråpent.
- Vi startet opp High July og studentbyrået for at unge talent fra regionen vår skal ha Ålesund i tankene når de skal ut i arbeid etter fullført utdannelse, uttaler daglig leder Yvonne Aarset i ei pressemelding.
De ønsker å demme opp for strømmen av unge som forlater regionen og vil peke på bredden av muligheter som finnes.
- Slik kan vi være med og ta vår del når det gjelder å bygge et samfunn med et variert og vidt spekter av arbeidsplasser og tjenester, sier Aarset videre.
- Studentene tilbyr utvikling av visuell identitet for et produkt etter mal, de kan lage brosjyrer og utarbeide ideer til ulike arrangement. Studentene står for all kundebehandling og presenterer produktene sine selv.
De holder til på kontoret til Elle Melle der de har alle hjelpemidler de trenger for å gjøre en god jobb – inkludert ansatte fra moderbyrået som kan gi veiledning og støtte.
Flere av prosjektene de jobbet fram er nå sjøsatt og tatt i bruk.
Slik fikk bedrifter gjort jobben til studentpris og de to studentene fikk fylt opp portfolien med andre jobber enn skoleoppgaver. I tillegg har Elle Melle gitt de to noe å tenke på.
- Nå er Ålesund aktuelt og et alternativ når vi er ferdig med studiene, forteller de to.
Elle Melle inviterer nå to nye studenter innen grafisk design til årets High July. De starter med en 24-timers workshop der de utvikler årets visuelle profil og går videre til en unik mulighet til å erfare hvordan det er å jobbe i et kreativt miljø og drive sitt eget byrå.
- Vi gleder oss til en ny sommer med High July. Vi vet nå at dette er et godt tilbud både til de som får jobb her og til kundene i studentbyrået, sier Aarset i pressemeldinga.
Dermed åpner de byrå-i-byrået også i sommer. I fjor ble Martine Rypdal Flølo og Karoline Aase de aller første i High July, studentbyrået i Elle Melle som bare har sommeråpent.
- Vi startet opp High July og studentbyrået for at unge talent fra regionen vår skal ha Ålesund i tankene når de skal ut i arbeid etter fullført utdannelse, uttaler daglig leder Yvonne Aarset i ei pressemelding.
De ønsker å demme opp for strømmen av unge som forlater regionen og vil peke på bredden av muligheter som finnes.
- Slik kan vi være med og ta vår del når det gjelder å bygge et samfunn med et variert og vidt spekter av arbeidsplasser og tjenester, sier Aarset videre.
Studentbyrå
I tillegg til at studentene får nyttig erfaring innen sitt felt, er High July også en mulighet for personer, bedrifter og organisasjoner som ønsker grafisk hjelp til mindre prosjekter.- Studentene tilbyr utvikling av visuell identitet for et produkt etter mal, de kan lage brosjyrer og utarbeide ideer til ulike arrangement. Studentene står for all kundebehandling og presenterer produktene sine selv.
De holder til på kontoret til Elle Melle der de har alle hjelpemidler de trenger for å gjøre en god jobb – inkludert ansatte fra moderbyrået som kan gi veiledning og støtte.
God mulighet for flere
- Det var så lærerikt. Vi fikk ansvar for hele prosessen, fra inspirasjon og ide til å presentere ferdig produkt til kundene. Dette var den beste muligheten vi kunne fått, sier de to studentene Martine Rypdal Flølo og Karoline Aase i etterkant.Flere av prosjektene de jobbet fram er nå sjøsatt og tatt i bruk.
Slik fikk bedrifter gjort jobben til studentpris og de to studentene fikk fylt opp portfolien med andre jobber enn skoleoppgaver. I tillegg har Elle Melle gitt de to noe å tenke på.
Fikk nye
øyne på Ålesund
Rypdal Flølo studerer Art Direction i Stockholm og Aase grafisk design og Art Direction i Milano. Etter High July-sommeren i Elle Melle ser de på sunnmørshovedstaden med nye øyne.- Nå er Ålesund aktuelt og et alternativ når vi er ferdig med studiene, forteller de to.
Elle Melle inviterer nå to nye studenter innen grafisk design til årets High July. De starter med en 24-timers workshop der de utvikler årets visuelle profil og går videre til en unik mulighet til å erfare hvordan det er å jobbe i et kreativt miljø og drive sitt eget byrå.
- Vi gleder oss til en ny sommer med High July. Vi vet nå at dette er et godt tilbud både til de som får jobb her og til kundene i studentbyrået, sier Aarset i pressemeldinga.
Vi vet nå at dette er et godt tilbud både til de som får jobb her og til kundene i studentbyrået
Publisert: 21.02.2017 15:57
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:06