Det to selskapene har en rekke av bedriftene på Nordvestlandet på kundelisten, og bistår med grafisk design og strategiutforming.
Bredden i bransjer og selskaper gjør at Elle Melle og Havnevik er eksponert mot hele næringslivet på Nordvestlandet, ikke bare oljerelaterte bedrifter, som nå er på vei ned i en bølgedal.
Aarset har jobbet som grafisk designer siden starten, men tok i vår over som daglig leder i selskapet.
- Vi merker at enkelte er mer forsiktige, sier hun. Hun er spent på utviklingen fremover, men kan så langt ikke måle noen effekt på oppdragsmengden.
- Vi har kunder i alle kategorier og størrelser. Vi får ulike signaler, noen vil arbeide for fullt med merkevaren i perioden fremover, mens andre kanskje er mer forsiktige. Det interessante er at vi faktisk ofte ser at nedgangstider skjerper kreativiteten, sier Aarset.
Han har i større grad enn Elle Melle også kunder i oljerelaterte bransjer, men også der er det oppdrag å hente også etter oljeprisfallet.
Men selv om heller ikke han ser noen målbar effekt av oljeprisfallet i oppdragsmengden registrerer han at deler av næringslivet har fått det tøffere.
- Vi følger med, sier Havnevik.
Bredden i bransjer og selskaper gjør at Elle Melle og Havnevik er eksponert mot hele næringslivet på Nordvestlandet, ikke bare oljerelaterte bedrifter, som nå er på vei ned i en bølgedal.
Full fart
Etter en litt laber periode i vår er det full fart igjen, i følge Yvonne Aarset. Hun er grunnlegger og storeier (80 prosent) i Elle Melle med syv ansatte i Ålesund. Resten av aksjene er eid av Flakk Holding.Aarset har jobbet som grafisk designer siden starten, men tok i vår over som daglig leder i selskapet.
- Vi merker at enkelte er mer forsiktige, sier hun. Hun er spent på utviklingen fremover, men kan så langt ikke måle noen effekt på oppdragsmengden.
Mer oppfinnsomme
Oljenedturen kan også utløse noen positivt, mener Aarset.- Vi har kunder i alle kategorier og størrelser. Vi får ulike signaler, noen vil arbeide for fullt med merkevaren i perioden fremover, mens andre kanskje er mer forsiktige. Det interessante er at vi faktisk ofte ser at nedgangstider skjerper kreativiteten, sier Aarset.
Nok å gjøre
- Vi er godt fornøyd med utviklingen, sier daglig leder og eier Anders Møller Havnevik i Havnevik om resultatet i 2014 (se tabell) og utviklingen hittil i år.Han har i større grad enn Elle Melle også kunder i oljerelaterte bransjer, men også der er det oppdrag å hente også etter oljeprisfallet.
Men selv om heller ikke han ser noen målbar effekt av oljeprisfallet i oppdragsmengden registrerer han at deler av næringslivet har fått det tøffere.
- Vi følger med, sier Havnevik.
Publisert: 16.09.2015 12:07
Sist oppdatert: 10.02.2021 13:47