Nytt
Innotown-sjefen spår tøffere konkurranse
Innotown-sjef Dag Lausund tror konkurransen om sponsormidler til konferansemarkedet hardner til.
19.05.2017
Konsert- og festivalarrangøren Momentium har varslet at selskapet skal satse i konferansemarkedet.
I fjor sto leide Momentium ut lokaler i Øygardshamna på Giske til nettopp Innotown, nylig sto de for avviklingen av fiskeri- og oppdrettskonferansen The Next Wave, og i neste omgang skal de arrangere nisjepregede konferanser helt i egen regi.
I vinter startet et nyetablert selskap, Arena Norway, arbeidet med å etablere en fiskerimesse i Ålesund.
- I forhold til sponsorer så kan det blir utfordrende for nykommere, sier han.
Å få deltakere på konferanser blir mindre vanskelig, og Momentiums satsing på nisjemarkeder mener han ikke vil gå på beskostning av etablerte konferanser.
I fjor var konferansen konsentrert om teknologiutvikling og konsekvensene av den, i år har Lausund spredt foredragene over flere tema, med blant andre tidligere World Economic Forum-direktør Stephane Garelli blant foredragsholderne.
Så langt er det rundt 440 påmeldte til arrangementet i Parken kulturhus. Lausund regner ikke med at alle 500 plassene blir fyllt opp, men sier seg bra fornøyd med oppslutningen.
Konferansen merket en klar nedgang i påmeldingen fra oljerelaterte bedrifter i 2015, men har klart å stoppe nedgangen. Konferansen har i dag deltakere fra et bredere felt i næringslivet enn før oljeprisfallet og har 15 nasjonaliteter på deltagerelisten, sier Lausund.
Les hva NETT NO skrev fra Innotown 2016 under Relaterte saker
I fjor sto leide Momentium ut lokaler i Øygardshamna på Giske til nettopp Innotown, nylig sto de for avviklingen av fiskeri- og oppdrettskonferansen The Next Wave, og i neste omgang skal de arrangere nisjepregede konferanser helt i egen regi.
I vinter startet et nyetablert selskap, Arena Norway, arbeidet med å etablere en fiskerimesse i Ålesund.
Bøygen
Dag Lausund tror å skaffe sponsorinntekter kan bli bøygen i konferansemarkedet, og spesielt for nye konferanser.- I forhold til sponsorer så kan det blir utfordrende for nykommere, sier han.
Å få deltakere på konferanser blir mindre vanskelig, og Momentiums satsing på nisjemarkeder mener han ikke vil gå på beskostning av etablerte konferanser.
Fikk oljesmellen i 2015
Tirsdag 23. mai arrangererer Lausund Innotown-konferansen på 18. året.I fjor var konferansen konsentrert om teknologiutvikling og konsekvensene av den, i år har Lausund spredt foredragene over flere tema, med blant andre tidligere World Economic Forum-direktør Stephane Garelli blant foredragsholderne.
Så langt er det rundt 440 påmeldte til arrangementet i Parken kulturhus. Lausund regner ikke med at alle 500 plassene blir fyllt opp, men sier seg bra fornøyd med oppslutningen.
Konferansen merket en klar nedgang i påmeldingen fra oljerelaterte bedrifter i 2015, men har klart å stoppe nedgangen. Konferansen har i dag deltakere fra et bredere felt i næringslivet enn før oljeprisfallet og har 15 nasjonaliteter på deltagerelisten, sier Lausund.
Les hva NETT NO skrev fra Innotown 2016 under Relaterte saker
Publisert: 19.05.2017 05:59
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:09