Kleven slo Korea paa pris
ROS: Konsernsjef Johan Rokstad ved Østensjø Rederi rosar Ståle Rasmussen og Kleven, og vil byggje fleire skip i Norge.
Nytt

Kleven slo Korea på pris

Østensjø Rederi ser mange fordelar med å byggje skipa i Norge, og meiner at Kleven-modellen fører til at verfta også kan konkurrere på pris.

05.02.2014
- Det var ei stund slik at norske verft var litt for dyre, og det var vondt å måtte velje utanlandske verft framfor norske.
- Men ved den siste kontrakten vi inngjekk var prisen rimelegare ved Kleven enn kva vi fekk ved koreanske verft. Derfor var valet enkelt for oss, seier konsernsjef Johan Rokstad ved Haugesund-baserte Østensjø Rederi.

Kleven-skip til 1,4 milliardar

Rokstad fortalde onsdag under Haugesundkonferansen om kvifor reiarlaget har bestilt eit 150 meter langt offshore konstruksjonsfartøy ved Kleven. Skipet skal leverast i februar 2016, og vil koste 1,4 milliardar kroner.
- Det viktigaste er pris, og vi ser no at norske verft som Kleven no er konkurransedyktige på pris på bygging av avanserte fartøy.

Trivst på jobb

Men han trekte også fram ei rekkje andre fordelar med bygging i Norge.
- Her veit vi at vi får kvalitet, vi veit at leveringstida vert halden og vi opplever lite byråkrati.
- Men kanskje viktigast er at det ved norske verft er det lett å gjere endringar og tilpasningar undervegs.
Rokstad rosa Kleven.
- Det er eit fantastisk verft. Ein ting er at dei har ein unik produksjon, men for oss er det også viktig å vite at vi vert godt mottekne.
- Det er alltid hyggjeleg å vere på Kleven. Der er reint og ryddig, og dei tilsette ser ut til å trivast på jobb. Dette er også viktig.

Tok kontrollen

Under konferansen gjekk konsernsjef Ståle Rasmussen på Kleven gjennom den modulbaserte og robotiserte produksjonen ved vefta i Ulstein og Gursken.
Han sa at dette ikkje nødvendigvis den rette måten å gjere det på for alle verft, men det fungerer godt for Kleven.
- For oss handla dette også mykje om å ta kontroll over stålproduksjonen. Vi har tapt mykje pengar på å byggje skrog i utlandet, sa Rasmussen.
Han opplyste at trass i at selskapet har 700 fast tilsette - og like mange innleigde, er ein avhengige av å leige inn produksjon i utlandet
- Det vil framleis vere slik at vi vil byggje dei enklare modulane i utlandet. Dei avanserte modulane og samansetjing av skipa skal derimot gjerast i Norge.

Aktivt produksjonsmiljø

Rasmussen meinte også at eit aktivt produksjonsmiljø var viktig for å sikre innovasjon og nyskaping.
- Vi trur på at den aktive produksjonen er avgjerande for å kunne utvikle nye produkt.
Vi har tapt mykje pengar på å byggje skrog i utlandet

Publisert: 05.02.2014 14:00

Sist oppdatert: 10.02.2021 13:31