John Breivik Geir Østensen foto Ogne
FISKERIMESSEBY: John Breivik og Geir Østensen vil gjenskape Ålesund som fiskerimesseby. I neste uke arrangerer de Blue Fish-messen for tredje gang. Foto: Ogne Øyehaug
Nytt

Over 110 utstillere på fiskerimesse

Trangt om plassen på hotellene.

27.05.2022

Daglig leder Geir Østensen i arrangørselskapet Arena Norway forteller at hotellkapasiteten i Ålesund kan bli en liten flaskehals for den tredje utgaven av fiskerimessen Bluefish i Ålesund.

Forrige messe, i 2019, trakk rundt 3000 besøkende. Da var det over 100 bedrifter og organisasjoner som hadde stand i Sparebanken Møre Arena.

Når dørene for Bluefish 2022 åpnes neste uke er det over 110 bedrifter og organisasjoner som stiller med stands i hallen.

Måtte utsette
Koronapandemien og smitterverntiltak gjorde at fiskerimessen Bluefish i Ålesund ble avlyst i fjor høst, og flyttet til i år.

Første gang messen ble arrangert, i 2017, var det cirka 60 utstillere.

Flere enn på Aqua Nor
Ideen bak Blue Fish er å etablere en internasjonal fiskerimesse i Ålesund, som skal arrangeres annethvert år.

Fiskerimessen Nor-Fishing i Trondheim arrangeres i august annethvert år, og Blue Fish skal arrangeres de årene det ikke er fiskerimesse i Ålesund.

I og med at Blue Fish måtte utsettes fra i fjor til å år kollidere den med Nor-Fishing, men med ny Blue Fish-messe neste år er Blue Fish tilbake på planen, ifølge Østensen.

Publisert: 27.05.2022 14:01

Sist oppdatert: 27.05.2022 14:03

Mer om