Statsminister Erna Solberg går langt i å avskrive forslaget om at bedriftene kan få framskunde skattefordelen av tidlegare underskott.
Forslaget er for den maritime industrien, mellom anna frå Vard og Ulstein Group. Bakgrunnen er at mange bedrifter i bransjen har underskot bak seg dei siste åra, som dei kan trekke frå ved overskot.
Tanken er at bedriftene ikkje skal trenge å vente til dei har overskot, men nytte fordelen allereie no. Verfta argumenterer med at dette er ein skattefordel som uansett vil kome.
– Då vil vi få problem med EU-reglane om subsidier, påpeika ho.
Å gjere ei slik skatteendring for alle – var ho lite lysten til, og meiner det også ville gå til økonomisk usunne bedrifter.
– Da vil du holde i gang mange bedrifter som reelt sett ikkje burde vore halde i live, la Solberg til.
Samtidig såg også han innvendingar, mellom anna ved at fleire bransjar ville krevje det same. Då auker for at useriøse aktørar då utnytta ordninga.
Vedum påpeika at det ikkje trengde vere anten eller, og at det kunne finnast mellomløysingar. Partileiaren meinte uansett at tiltaka som er lagt på bordet for den maritime industrien så langt, ikkje held mål.
Maritimt Forum, LO og Norsk Industri tok i helga til orde for meir støtte til ombygging av rundt 100 offshorefartøy og vrakpantordning for skip som er rundt 20 år gamle. Under statsministerbesøket tysdag fekk dei delvis innfridd det første av ønska – ved ei .
Corvus Energy-sjef Geir Bjørkeli meiner ordninga kan få fart på elektrifiseringa, medan .
Til dømes framskunding av forsvarsskip ser ut til å ligge fleire år fram i tid, og vil truleg ikkje kunne gi aktivitet raskt nok.
Frykta er at tusenvis av arbeidsplassar går tapt om ikkje styresmaktene hjelper industrien over kneika. Så langt har svaret vore at regjeringa vil sjå an korleis dagens tiltak fungerer, samtidig som dei har vist til den komande stortingsmeldinga om maritim næring som er venta i haust.
Forslaget er for den maritime industrien, mellom anna frå Vard og Ulstein Group. Bakgrunnen er at mange bedrifter i bransjen har underskot bak seg dei siste åra, som dei kan trekke frå ved overskot.
Tanken er at bedriftene ikkje skal trenge å vente til dei har overskot, men nytte fordelen allereie no. Verfta argumenterer med at dette er ein skattefordel som uansett vil kome.
Statsministeren skeptisk
Forslaget blei diskutert då Erna Solberg besøkte Vard i Brattvåg tysdag, og statsministeren var skeptisk. Om forslaget er meint å gjelde berre maritim industri, vil Norge frå EU på nakken, trur Solberg.– Då vil vi få problem med EU-reglane om subsidier, påpeika ho.
Å gjere ei slik skatteendring for alle – var ho lite lysten til, og meiner det også ville gå til økonomisk usunne bedrifter.
– Da vil du holde i gang mange bedrifter som reelt sett ikkje burde vore halde i live, la Solberg til.
Sp-leiaren ville sjå på forslaget
Sp-leiar Trygve Slagsvold forslaget og spele det inn i forhandlingane om statsbudsjett. Han meiner at det kan frigjere betydelege midlar.Samtidig såg også han innvendingar, mellom anna ved at fleire bransjar ville krevje det same. Då auker for at useriøse aktørar då utnytta ordninga.
Vedum påpeika at det ikkje trengde vere anten eller, og at det kunne finnast mellomløysingar. Partileiaren meinte uansett at tiltaka som er lagt på bordet for den maritime industrien så langt, ikkje held mål.
Kom med ny støtteordning
Meldinga frå den maritime industrien har i det siste vore at dei ønsker tiltak som gir aktivitet og arbeid til verfta, og i sin tur leverandørkjeda.Maritimt Forum, LO og Norsk Industri tok i helga til orde for meir støtte til ombygging av rundt 100 offshorefartøy og vrakpantordning for skip som er rundt 20 år gamle. Under statsministerbesøket tysdag fekk dei delvis innfridd det første av ønska – ved ei .
Corvus Energy-sjef Geir Bjørkeli meiner ordninga kan få fart på elektrifiseringa, medan .
Fryktar arbeidsplassar går tapt
Den maritime næringa har også kome med ein rekke andre forslag på bordet til regjeringa.Til dømes framskunding av forsvarsskip ser ut til å ligge fleire år fram i tid, og vil truleg ikkje kunne gi aktivitet raskt nok.
Frykta er at tusenvis av arbeidsplassar går tapt om ikkje styresmaktene hjelper industrien over kneika. Så langt har svaret vore at regjeringa vil sjå an korleis dagens tiltak fungerer, samtidig som dei har vist til den komande stortingsmeldinga om maritim næring som er venta i haust.
Les også:
Da vil du holde i gang mange bedrifter som reelt sett ikkje burde vore halde i live
Publisert: 05.11.2020 05:55
Sist oppdatert: 07.04.2021 19:00