Nytt
Stor marknad for sjølvgåande småferjer
Europeiske byområde har 1500 strekningar som passar for små, sjølvgåande transportfarty. Det opnar ein ny marknad for maritim industri.
26.03.2019
Sundbåten i Kristiansund er eit døme på sjøtrafikk som kan utførast av små ubemanna farty. Universitetet i Sørøst-Norge har kartlagt 1500 strekningar i Europa på under 500 meter der båt er, eller kan vere, ei løsing for å frakte folk og køyrety over elvar, hamnebasseng og fjordbasseng.
Dette er strekninga der ubemanna farty kan takast i bruk, først og fremst for passasjertrafikk, meiner Paal Amaas, seniorrådgivar ved Universitetet i Sørøst-Norge.
- Faren er distrupsjon, seier Amaas.
Han jobbar med forsking- og utviklingsprosjekt knytta til testområdet Horten, eitt av tre testområde for utvikling av ubemanna og sjølvstyrte skip. I dag er han foredragshaldar på seminar om autonome skip og testaktivitetar hos NMK i Ålesund, saman med mellom andre seniorforskar Kay Fjørtoft frå Sintef Ocean og testområde Trondheimsfjorden og instituttleiar Hans Petter Hildre frå NTNU Ålesund og testområde storfjorden.
Ein ubemannet passasjerbåt som trafikkerer strekninga Ålesund sentrum - NTNU ved Nørvasundet-Sjukehuset på Åse - Moa-området og Langevåg kan bli resultatet av prosjektet.
Prosjektet varer til og med 2022 og skal se på to områder for bruk av slike båter, og omfattar Ålesund-omårdet og hamnebassenget i i Kristiansund.
Les også:
Det er samstundes med at det Kongsberg-utvikla containerskipet Yara Birkeland skal vere i stand til å operere på eiga hand. Teknologien vil vere tilgjengleg både for små og store farty. Kven som tek den i bruk først er avhengig av aktørane skipstrafikken, meiner Amaas.
Dette er strekninga der ubemanna farty kan takast i bruk, først og fremst for passasjertrafikk, meiner Paal Amaas, seniorrådgivar ved Universitetet i Sørøst-Norge.
Utfordrar etablerte aktørar
Slike små passasjerfarty det er snakk om her er ein marknad som i stor grad er ignorert av dei stor aktørane i skipsbygging og maritimt utstyr. Det opnar for nye aktørar, som via denne marknaden kan bygge seg opp i maritim næring og true etablerte aktørar.- Faren er distrupsjon, seier Amaas.
Han jobbar med forsking- og utviklingsprosjekt knytta til testområdet Horten, eitt av tre testområde for utvikling av ubemanna og sjølvstyrte skip. I dag er han foredragshaldar på seminar om autonome skip og testaktivitetar hos NMK i Ålesund, saman med mellom andre seniorforskar Kay Fjørtoft frå Sintef Ocean og testområde Trondheimsfjorden og instituttleiar Hans Petter Hildre frå NTNU Ålesund og testområde storfjorden.
Kan kome til Ålesund
Møre og Romsdal Fylkeskommune har fått 12,5 millioner kroner i støtte frå Samferdselsdepartementet for å finne ut om det er råd å sette inn sjølvstyrte passasjerbåtar for å avlaste veitrafikken i trafikktette område. Universitetet i Sørørst-Norge er ein av samarbeidspartnarane i prosjektet.Ein ubemannet passasjerbåt som trafikkerer strekninga Ålesund sentrum - NTNU ved Nørvasundet-Sjukehuset på Åse - Moa-området og Langevåg kan bli resultatet av prosjektet.
Prosjektet varer til og med 2022 og skal se på to områder for bruk av slike båter, og omfattar Ålesund-omårdet og hamnebassenget i i Kristiansund.
Les også:
Klar i 2022
2022 er året Amaas anslår at teknologien er komen så langt at små passasjerfarty kan operere på eiga hand.Det er samstundes med at det Kongsberg-utvikla containerskipet Yara Birkeland skal vere i stand til å operere på eiga hand. Teknologien vil vere tilgjengleg både for små og store farty. Kven som tek den i bruk først er avhengig av aktørane skipstrafikken, meiner Amaas.
Publisert: 26.03.2019 12:06
Sist oppdatert: 10.02.2021 14:33