Cathrine Kirstiseter Marti Vard skipsdap Vard Langsten foto Ogne
RETT VEG: Cathrine K. Marti tok over som toppsjef i Vard-konsernet etter Alberto Maestrini i sommar. Halvårsrapporten frå eigarane viser at konsernet er på rett veg etter fleire år med store tap. Foto: Ogne Øyehaug
Nytt

Milliardauke for Vard første halvår

Cathrine K. Marti har teke over eit konsern i medvind. No er det også ny fart i cruisemarknaden.

Marius Rosbach
30.07.2024

Inntekter og lønnsemd peiker oppover for Vard-verksemda, ifølgje rapporten for andre kvartal frå Fincantieri.

Dei italienske eigarane av Vard-verfta i Norge, rapporterte tal for første halvår tysdag. Dei viser at aktiviteten peika oppover på alle områder for verksemda Cathrine K. Marti blei toppsjef for tidlegare i sommar.

Auka inntekter og lønnsemd
Forretningsområdet offshore og spesialskip, er ei reindyrka Vard-verksemd, som inkluderer konsernet sine verft i Norge, Romania og Vietnam.

Inntektene i første halvår auka med kring 20 prosent samanlikna med året før. Ei omsetning på 582 millionar euro – svarar til nær sju milliardar norske kroner.

Overskotet før av- og nedskrivingar (ebitda) enda i pluss på kring 300 millionar kroner (sjå tabell under). Også dette er ei betydeleg betring frå året før.

Forretningsområde offshore og spesialskip
Per 2. kvartal. i mill. euro20242023
Driftsinntekt582482
Driftsresultat før av- og nedskriving (ebitda)2619
Ordreinngang762817

Nye ordrar for ni milliardar
Skipsbygginga i forretningsområdet for offshore og spesialskip, gjeld alt frå vindkraft-, olje-, fiskeri og forsvar - men ikkje cruiseskip.

Fincantieri skriv i rapporten at tala stadfestar at Vard er på rett veg, etter årevis med store tap. Dei reknar med betre lønnsemd og vekst for det komande halvåret.

Konsernet hadde sikra seg seks kontraktar på bygging av nye skip ved utløpet av andre kvartal. Verdien på avtalene summerer seg opp til drygt 760 millionar euro – eller ni milliardar kroner.

I førre veke kom også nyheita om ei kontrakt med Rem Offshore på bygging av eit skip ved Vietnam-verftet.

Ny fart i cruisemarknaden
Per i dag er Vard-verfta i Norge utan cruisekontraktar, etter at det vart bråstopp i marknaden då pandemien råka verdsøkonomien.

Resultata frå forretningsområdet for skipsbygging, som både omfattar større cruiseskip - hos Fincantieri-verft, og mindre cruiseskip - som kan byggast av Vard-verft, er difor mindre interessant sett frå Nordvestlandet.

Samtidig viser den ny fart i marknaden og Fincantieri har ei kjempeauke i ordrar for bygging av ei rekke nye store cruiseskip.

Konsernleiinga påpeiker i rapporten at den sterke trenden i cruisemarknaden, stadfestar at denne delen av industrien er i betring.

Forretningsområde skipsbygging
Per 1. kvartal. i mill. euro20242023
Driftsinntekt2.7612.972
Driftsresultat før av- og nedskriving (ebtida)172181
Ordreinngang6.6951.106

Nye ordrar for militære skip
Også når det gjeld bygging av militære skip har Fincantieri sikra seg nye ordrar frå Italia og USA. Samtidig opplever dei betydeleg interesse frå Asia og land i Midt-Austen i dette segmentet.

Fincantieri anslår i rapporten at konsernet vil lande på ei samla omsetning kring åtte milliardar euro i 2024, som vil vere ei auke på kring 4,5 prosent frå i fjor. Ebitda-marginen er venta å auke til seks prosent for året samla – ein prosent opp frå 2023.

Fincantieri-konsernet
Pr. 1. kvartal. i mill. euro20242023
Driftsinntekt3.6813.669
Driftsresultat før av- og nedskriving (ebitda)214185

Publisert: 30.07.2024 19:10

Sist oppdatert: 30.07.2024 19:10

Mer om