Rev Ocean overlevering innfelt observasjonsdekk Soviknes Vard foto illustrasjon Rev Ocean
SØVIKA: Etter fleire års arbeid på ulike Vard-verft tok Rev Ocean formelt over skipet onsdag. Oppe til høgre ein illustrasjon av korleis observasjonsdekket skal bli når det er ferdig. Foto/illustrasjon: Rev Ocean
Nytt

Røkke har endeleg fått overlevert superskipet

Vard er ferdig jobben og no skal luksusinnreiinga om bord. Sjå illustrasjonar av korleis skipet blir.

Marius Rosbach
20.02.2025

Onsdag melde Rev Ocean at dei formelt har teke over den kombinerte yachten og forskingsskipet som Kjell Inge Røkke bestilte frå Vard i 2017. 

– Dette er berre starten og vi kan ikkje vente med å dele det neste kapitelet med dokke, heiter det på skipet sin eige Facebook-side. 

Rev Ocean Søviknes  - hangar - foto Marius
I DAG: Slik ser Rev Ocean-skipet ut i dag. Fartøyet har vore på ein rekke sjøprøver allereie, men hangaren i akterenden er ikkje ferdig. Foto: Rev Ocean

Skipet blei teke over på ettermiddagen og blir innført i det norske NIS-registeret. Det er selskapet Rosellinis Four-10 som skal eige skipet. 

Etter det Nett No kjenner til, vil Rev Ocean først segle frå Søvika-veftet til Vard tidleg i mars.

  • Sjå illustrasjonar av korleis skipet skal bli under

Truleg ut på første seglas i 2027
Skipet – som teknisk er full operativt og har vore på ein rekke sjøprøver – skal då til Damen-verftet i Nederland for å bli ferdig utrusta. 

Her skal skroget få ein siste utvendig finish og få innreidd dei private luksusområda om bord. Medan skroget i dag er svart og raudbrunt, skal det ferdig vere lysegrått.

Rev Ocean ferdig i sjoen illustrasjon Rev Ocean
FERDIG: Slik skal det spektakulære skipet bli sjåande ut når det er ferdig med utvendig finish i lysegrått. Illustrasjon: Rev Ocean

Dette er tenester som den norske verftsnæringa ikkje tilbyr – samtidig som det gir skattemessige fordelar. 

Arbeidet er anslått å ta kring 18 månader. Etter planen skal skipet segle ut på sitt første tokt i starten av 2027, meir enn seks år etter den opphavlege tidsplanen. 

Forlenga med 12 meter
Undervegs er skipet bygd om og blitt 12 meter lengre. Samtidig er delar av dei øvste dekka bygd i aluminium i staden for stål og eitt dekk fjerna – slik at fartøyet i dag har åtte dekk. 

Hovudårsaka til ombygginga skal vere at skipet var for tungt slik det først blei bygd.

Rev Ocean delt foto Rev Ocean
DELT I TO: Rev Ocean-skipet i dokk ved Fosen-verftet i Trøndelag. Her ble skipet delt i to og forlenga med tolv meter. Foto: Rev Ocean

Då eit stort pressekorps var invitert om bord i skipet førre veke, blei det opplyst at forlenginga av skipet har gitt eit nytt medialaboratorium, meir lagringsplass for vitskapleg utstyr og lettbåtar, i tillegg til betydeleg auke i drivstoffkapasiteten.

– Vi har rett og slett fått meir båt for pengane med dei 12 ekstra metrane, fortalde operasjonssjef Øystein Mikelborg. 

Sjå illustrasjonar av korleis skipet skal bli under

Rev Ocean hangar illustrasjon rev ocean
HANGAR: Ein avansert mini-ubåt som kan dykke ned til fleire tusen meters djup er mellom utstyret som skal om bord. Illustrasjon: Rev Ocean

Har plass til 60 forskarar 
Med ei lengde på 195 meter ligg det spektakulære skipet  an til å bli rekna som verdas lengste yacht. Samtidig er det eit forskingsskip det ikkje vil finnast maken til. 

Om bord er det til saman ni laboratorium, og ein fjernstyrt undervassfarkost som kan gå ned på svært store djup og fleire andre mindre båtar. 

Det blir plass til 60 forskarar som skal få bruke skipet gratis etter visse vilkår. 

Kjell Inge Røkke har tidlegare opplyst at han også vil bu om bord på skipet delar av året. 

Rev Ocean operasjonsrom illustrasjon Rev Ocean
OPERASJONSROM: Frå dette rommet nede i skipet skal ein kunne følgje med på kva som skjer undervegs i ulike operasjonar. Illustrasjoon: Rev Ocean

Verk frå 80 norske kunstnarar 
Då kan han mellom anna nyte fleire symjebasseng og verk frå det omfattande kunstprogrammet til skipsprosjektet. 

Til saman 80 norske kunstnarar har vore involvert i arbeidet, og om bord blir det kring 180 verk av desse. 

– Dei er handplukka for dei ulike plassane på båten der dei skal vere, fortalde Rev Ocean-sjef Nina Jensen på pressemøtet ved Vard-verftet. 

Rev Ocean Nina Jensen foto Marius
NORSK KUNST OG LEVERANDØRAR: Rev Ocean-sjef Nina Jensen fortalde under pressevisninga at det blir mykje norsk kunst om bord. Det blir også betydelege leveransar frå den maritime industrien i regionen. Foto: Marius Rosbach

Ein ikkje namngitt norsk saksofonist er også hyra inn for å komponere eit stykke som skal symbolisere reisa frå botnen av havet til overflata. Det skal følgje gjestane medan dei bevegar seg oppover i dei åtte dekka om bord. 

Rev Ocean skal være ei «nonprofit»-verksemd og Røkke har planar om å gi vekk store delar av formua. 

På same vis som mellom anna Bill Gates, er moldensaren med i Giving Pledge-organisasjonen, ei samling av verdas rikaste som vil gi vekk store deler av formuene sine.

Rev Ocean gjestelobby illustrasjon Rev Ocean
GJESTEOMRÅDE: Lite er vist fram av korleis dei private delane av fartøyet blir sjåande ut. Her ein illustrasjon frå gjestelobbyen. Illustrasjon: Rev Ocean
Rev Ocean Atrium illustrasjon rev ocean
ATRIUM: Her vil gjestane kome om bord i skipet i eit luftig atrium med ei stor trapp. I eine hjørnet blir det glassheis som vil gå frå 2. til 8. dekk. Illustrasjon: Rev Ocean
Rev Ocean styrerom illustrasjon rev ocean
STYREROM: Slik blir styrerommet om bord på skipet sjåande ut. Også her er det betydelig utsmykking. Illustrasjon: Rev Ocean
Rev Ocean kontor illustrasjon rev ocean
KONTOR: Her er ein illustrasjon frå eitt av kontorområda på skipet. Det skal vere plass til at 60 forskarar skal jobbe om bord. Illustrasjon: Rev Ocen
Rev Ocean observasjonsdekk illustrasjon Rev Ocean
TOPPDEKKET: Observasjonsdekket med store vindauge i alle retninga har vore ein utfordring å bygge. Illustrasjon: Rev Ocean
Rev Ocean utstyrsrom illustrasjon rev ocean
VELUTSTYRT: Gjestane og forskarane om bord i skipet vil ikkje mangle utstyr for å utforske omgjevnadene når dei er ute på tokt. Illustrasjon: Rev Ocean

Publisert: 20.02.2025 10:01

Sist oppdatert: 20.02.2025 17:37

Mer om